Photo: Social Media

رهبر جمعیت علمای پاکستان در سفر به افغانستان با رهبر طالبان دیدار می‌کند

مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت‌ علمای اسلام پاکستان می‌گوید که در سفر به افغانستان، با هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان دیدار خواهد کرد‌.

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان دیروز (جمعه، ۱۵ جدی) به رادیو «مشال»، بخش پشتوی رادیو آزادی گفته است که این سفر در چند روز آینده انجام خواهد شد.

درصورتی‌که این دیدار انجام شود، مولانا فضل‌الرحمان دومین مقام خارجی خواهد بود که پس از تسلط دوباره‌ی طالبان بر افغانستان با رهبر این گروه دیدار می‌کند.

پیش از این شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر و زیر خارجه‌ی قطر در سفر به قندهار با رهبر طالبان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

مولانا فضل‌الرحمان به رادیو مشال گفته است که او در سفر به افغانستان، برای بهبود روابط میان طالبان و پاکستان تلاش خواهد کرد و با مقام‌های این گروه در مورد موضوعات مختلف، از جمله تحریک طالبان پاکستان گفت‌وگو خواهد کرد.

رهبر جمعیت‌ علمای اسلام پاکستان گفته است که وزارت خارجه‌ و مقام‌های پاکستان نیز دیدگاه خود را با او شریک کرده‌اند تا با مقام‌های طالبان در میان بگذارد.

وزارت خارجه‌ی پاکستان پیش از این سفر مولانا فضل‌الرحمان به افغانستان را یک سفر شخصی خوانده بود و در مورد آن اظهارنظر نکرده بود.

سفر مولانا فضل‌الرحمان به افغانستان به دعوت طالبان صورت می‌گیرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان گفته است که این گروه با دعوت مولانا فضل‌الرحمان به افغانستان، می‌خواهد «جلو تبلیغات را بگیرد و واقعیت‌هایی را با مردم پاکستان در میان بگذارد».