ولایت پروان

منابع محلی: طالبان در پروان دو جوان را «به بهانه‌ی آدم‌ربایی» کشته‌اند

منابع محلی در پروان می‌گویند که طالبان شش روز پیش دو جوان را در شهر چاریکار، مرکز این ولایت «به بهانه‌ی آدم‌ربایی» به قتل رسانده‌اند.

به گفته‌ی منابع، طالبان ابتدا کشتن این دو جوان را انکار کردند و به خانواده‌های آنان گفتند که شما دشمن‌دار بودید و این دو جوان نیز از سوی دشمنان تان به قتل رسیده‌اند.

منابع می‌گویند بعد از این‌که قتل این دو جوان رسانه‌ای شد، فرماندهی امنیه‌ی طالبان در پروان فورا با نشر اعلامیه‌ای، به این افراد برچسب «آدم‌ربا» زدند ‌و‌ گفتند که آنان را به جرم آدم‌ربایی کشته‌اند.

بر اساس اطلاعات منابع، هنوز روشن نیست که طالبان به چه دلیل و چرا این جوانان را کشتند؛ «آیا مخالف گفته کشتند یا در کمین کدام فرد دیگری بودند و این‌ها برابر شدند و کشتند و یا کدام دلیل دیگر».

منابع می‌گویند که یکی از این جوانان انجینیر بود و یکی دیگر آنان کارمند بخش اداری دانشگاه پروان و هیچ‌ ارتباطی با گروه‌های سیاسی و نظامی مخالف طالبان و یا شبکه‌ها و گروه‌های جرمی نداشتند‌.

فرماندهی امنیه‌ی طالبان در پروان روز جمعه گذشته (۲۲ جدی) اعلام کرد که دو نفر «آدم‌ربا» را در عملیاتی در حوزه‌ی چهارم شهر چاریکار، مرکز پروان کشته‌اند و یک‌ زرگر را از چنگ آنان نجات داده‌اند.

این فرماندهی گفته بود که دو نفر دیگر از «آدم‌ربایان» موفق به فرار شدند و تعدادی تجهیزات نظامی و وسایط نقلیه از نزد آنان به‌دست آمده است.

منابع مردمی این ادعای طالبان را رد می‌کنند و می‌گویند که جوانان کشته‌شده پیشینه‌ی نظامی نداشتند و تجهیزات و وسایط ادعایی، از خود طالبان است‌.