Photo: Sent to Etilaatroz

طالبان مسئول «رادیو جاغوری» را در غزنی بازداشت کرده‌اند

منابع محلی در غزنی می‌گویند که طالبان خادم‌حسین احمدی، مسئول «رادیو‌ جاغوری» را از ولسوالی جاغوری این ولایت بازداشت کرده‌اند.

به‌گفته‌ی منابع، آقای احمدی حوالی ساعت ۱:۰۰ بعد از ظهر امروز  (شنبه، ۳۰جدی) از سوی طالبان بازداشت شده است و هنوز از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست.

منابع می‌گویند که آقای احمدی دیروز بر سر مسئله‌ی «حجاب» با مأموران امر به معروف و نهی از منکر طالبان بحث کرده بود و نحوه‌ی برخورد آنان را «توهین به مردم» دانسته بود.

بر اساس اطلاعات منابع، اداره امر به معروف و نهی از منکر پس از این ماجرا امروز آقای احمدی را به دفتر خود خواسته بود و از همان‌جا او را بازداشت کرده و مشخص نیست که به کجا منتقل کرده‌اند.

به گفته‌ی منابع، خادم‌حسین احمدی از سال ۱۳۸۵ خورشیدی تا زمان تسلط دوباره طالبان بر افغانستان مسئولیت رادیو جاغوری را به عهده داشت، اما پس از تسلط طالبان، مجبور شد که فعالیت این رسانه محلی را متوقف کند.

مسئولان محلی طالبان تا اکنون در مورد بازداشت مسئول رادیو جاغوری اظهار نظری نکرده‌اند.

این خبرنگار محلی در حالی بازداشت شده است که استخبارات طالبان در کابل نیز سه روز پیش دو خبرنگار را احضار و بازداشت کرده بود. این خبرنگاران شام امروز از سوی این گروه دوباره آزاد شدند.

طالبان در بیش از دو سال اخیر محدودیت‌های گسترده بر فعالیت رسانه‌ها و خبرنگاران وضع کرده‌اند و بارها خبرنگاران را بازداشت، زندانی و شکنجه کرده‌اند.