unsplash

کارشناسان سازمان ملل: ادعای تجاوز جنسی به زنان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل معتبر است

هیأتی از کارشناسان سازمان ملل متحد می‌گوید که «ادعاهای معتبری» را دریافت کرده‌ است که نشان می‌دهد زنان و دختران فلسطینی در طول بازداشت در زندان‌های اسرائیل، مورد آزارهای جنسی از جمله تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

به گفته این هیأت، شواهدی مبنی بر حداقل دو مورد تجاوز جنسی، در کنار سایر موارد تحقیر جنسی و تهدید به تجاوز وجود دارد.

به گزارش گاردین ریم السالم، گزارش‌گر ویژه‌ی سازمان ملل در امور خشونت علیه زنان و دختران گفته است که میزان واقعی خشونت جنسی می‌تواند بسیار بیشتر از موارد گزارش‌شده باشد.

السالم که در سال ۲۰۲۱ از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به عنوان گزارش‌گر ویژه منصوب شد، گفته است: «ممکن است برای مدت طولانی نتوانیم تعداد واقعی قربانیان را بفهمیم.»

او خاطرنشان کرده است که قربانیان از ترس انتقام‌جویی از گزارش تجاوز جنسی اجتناب می‌کنند.

السام افزود که پس از هفت اکتبر، در بازداشتگاه‌های اسرائیل «رویکرد سهل‌آمیزتری نسبت به تجاوز جنسی» به وجود آمده است.

گاردین به نقل از السالم نوشته است: «به طور کلی، خشونت و رفتار غیرانسانی با زنان، کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در طول این جنگ عادی شده است.»

این رسانه در ادامه‌ی گزارش به نقل از کارشناسان سازمان ملل افزوده است که عکس‌های تحقیرآمیز زندانیان زن فلسطینی که گفته می‌شود توسط سربازان اسرائیلی گرفته شده، در اینترنت بارگذاری شده است.

دولت اسرائیل اتهامات خشونت جنسی علیه فلسطینی‌ها را «ادعاهای نفرت‌انگیز و بی‌اساس» خوانده و رد کرده است.

متیو میلر، سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌ی امریکا، گفت که دولت از این اتهامات آگاه بوده و از مقامات اسرائیلی خواسته است که در این زمینه تحقیق کنند.