آمادگی روسیه برای همکاری با افغانستان

اطلاعات روز: وزارت خارجه‌ی روسیه اعلام کرد، از تلاش‌های افغانستان برای رسیدن به صلح و ثبات حمایت می‌کند. سرگی لاوروف، وزیر خارجه‌ی این کشور دیروز با تبریک‌بادی آغاز کار صلاح‌الدین ربانی به عنوان وزیر خارجه، گفته است، روابط دوستانه بین افغانستان و روسیه مبتنی بر اصل برابری حقوق و احترام متقابل افزایش می‌یابد.

او در ادامه از مقام‌های افغان خواسته است تا در راستای مبارزه با مواد مخدر و تروریسم تلاش جدی کنند. صلاح‌الدین ربانی به روز دوشنبه هفته‌ی روان در مراسم معرفی خود گفت، بازنگری اصول سیاست خارجی را در اولویت قرار خواهد داد. او هم‌چنان افزود که تلاش می‌کند تا افغانستان به یک سیاست خارجی ثابت برسد.

روسیه از جمله‌ی کشورهایی است که در جریان سال‌های گذشته در بخش‌های مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از قاچاق آن با حکومت همکاری داشته است. از سویی هم، دولت روسیه چندی پیش از کار روی طرح یک توافق‌نامه‌ برای تجهیز نیروهای امنیتی خبر داده و گفته بود، در تقویت ارتش افغانستان سهم می‌گیرد.

ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه‌ی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به خبرگزاری ایترتاس گفت که طرحی به منظور اکمالات تسلیحاتی نیروهای افغانستان در آینده آماده می‌شود: طرح این توافق‌نامه در برگیرنده‌ی کدام قرارداد مشخص نیست؛ اما برای قراردادهای بعدی، چهارچوب حقوقی می‌دهد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *