12 حلقه ماین در غزنی کشف و خنثا شده‌اند

اطلاعات روز: وزارت امور داخله از کشف و خنثاسازی 12 حلقه ماین کنار جاده از مربوطات ولایت غزنی خبر داد. در خبرنامه‌ی ارسالی این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، این ماین‌ها به تازگی از سوی شورشیان به منظور اعمال تخریبی و تروریستی جاسازی شده بودند.

با خنثاسازی این ماین‌ها، از چندین حمله‌ی تروریستی در ولایت غزنی جلوگیری شده است. غزنی در مرکز کشور از ولایت‌های ناامن است که طالبان داخلی و پاکستانی در برخی از مناطق مرکز و ولسوالی‌های این ولایت فعالیت دارند. هم‌چنان پیش‌تر گزارش شد که افراد مسلح خارجی در برخی از مناطق این ولایت، از جمله ولسوالی گیلان، فعالیت دارند.

باشندگان ولایت غزنی همواره از دولت خواسته‌اند که برای تأمین امنیت این ولایت اقدام کند و پاسگاه‌های امنیتی را در شاهراه‌های غزنی ایجاد کند. در حال حاضر امنیت شماری از راه‌های عمومی ولسوالی‌های این ولایت، از جمله جاغوری، گیلان و قره‌باغ نا‌امن می‌باشد و انفجار ماین‌های طالبان در این شا‌هراه‌ها، همواره جان افراد ملکی را گرفته است.

پیش‌تر بر اثر برخورد یک موتر با یک ماین کنار جاده‌‌ در مسیر ولسوالی‌های جاغوری-گیلان، هشت تن، به‌شمول پنج عضو یک خانواده جان دادند. از سوی دیگر، در این مسیر شماری از افراد مسلح راه‌های موترها را می‌گیرند و سپس پول، اموال قیمتی و حتا موتر آنان را به غارت می‌برند.