نگرانی از ناهماهنگی سخنگویان دولتی در پیام‌رسانی

اطلاعات روز: در سومین نشست سخنگویان دولتی در کابل، از افزایش ناهماهنگی میان آنان در پیام‌رسانی به مردم و رسانه‌ها ابراز نگرانی شد. در این نشست سخنگویان اداره‌های مختلف دولتی حضور داشتند و برخی از آنان اعتراف کردند که بین‌شان هماهنگی درست برای پیام‌رسانی در مورد مواضع حکومتی وجود ندارد.

این نشست در ادامه‌ی نشست‌های قبلی سخنگویان حکومت توسط ریاست مرکز رسانه‌های حکومت برگزار شد. صفت‌الله صافی، رییس این مرکز هدف از برگزاری این نشست را افزایش هماهنگی میان سخنگویان دولتی برای اطلاع‌رسانی شفاف به مردم خواند و گفت، باید از پراکندگی در پیام‌رسانی جلوگیری شود.

در برخی از موارد شماری از سخنگویان دولتی همواره از اطلاع‌رسانی شفاف به رسانه‌ها خودداری می‌کنند. در گذشته در بعضی موارد دیگر حتا سخنگو و معاونش اطلاعات متناقض ارائه کرده‌اند. مجیب‌الرحمان رحیمی، سخنگوی ریاست اجرایی در نشست دیروز گفت، سخنگویان دولتی باید در مورد مسایل و مواضع دولتی هماهنگی کامل داشته باشند.

او افزود که ناهماهنگی سخنگویان دولتی در پیام‌رسانی بیش‌تر شده و باید هماهنگی در سطوح مختلف اداره‌ها به وجود آید. رحیمی از تمام سخنگویان دولتی خواست که در بیان حقایق صداقت را در نظر بگیرند. ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع در نشست دیروز‌ ارائه‌ی معلومات شفاف را حق مردم خواند.

او گفت که دادن اطلاعات نادرست، اعتماد مردم را نسبت به حکومت وحدت ملی کاهش می‌دهد. عظیمی از سخنگویان ارگان‌های امنیتی خواست که صرف اطلاعاتی را محرم کنند که در آن جان نیروهای امنیتی در خطر باشد. سیمین حسن‌زاده، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ در این نشست از رشد ۶ درصدی آزادی بیان در کشور خبر داد.