ارتش سه قرارگاه طالبان در هلمند را تصرف کرد

اطلاعات روز: وزارت دفاع ملی اعلام کرد که نیروهای ارتش در عملیات ذوالفقار سه قرارگاه مستحکم طالبان در ولایت هلمند را تصرف کرده‌اند. در خبرنامه‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، در این عملیات شش شورشی، به‌شمول سه خارجی کشته و پنج تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

بر اساس این خبرنامه، نیروهای ارتش به روز دوشنبه‌ی هفته‌ی روان بر مخفی‌گاه‌های شورشیان در ولسوالی سنگین ولایت هلمند حمله کردند و در این حمله تلفات سنگینی بر شورشیان طالب وارد شده است. در این عملیات 28 حلقه ماین نیز از سوی نیروهای امنیتی کشف و خنثا شده‌اند.

عملیات ذوالفقار پیش‌تر در ولایت هلمند در جنوب کشور به منظور پاک‌سازی شورشیان از این ولایت راه‌اندازی شده و بر اساس معلومات وزارت دفاع، نیروهای امنیتی در این عملیات پیشروی خوبی داشته‌‌اند. بر اساس معلومات این وزارت، تاکنون در این عملیات بیش از 300 شورشی و ده‌ها سرباز امنیتی کشته شده‌اند.

از سوی دیگر وزارت داخله دیروز با نشر خبرنامه‌ا‌ی اعلام کرد، در عملیات مشترک نیروهای امنیتی در ولایت‌های زابل، تخار، قندوز، بدخشان، سرپل، قندهار، ارزگان، میدان‌وردک، غزنی، پکتیا، هرات و فراه 33 شورشی طالب کشته شده‌اند. در این عملیات ۳ هراس‌افگن زخمی و۷ تن دیگر آنان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

در این عملیات مقداری جنگ‌افزار، به شمول۳۵۰ کیلوگرام مواد انفجاری نیز به دست نیروهای امنیتی آمده‌اند. بر اساس خبرنامه وزارت داخله، ۳۳ حلقه ماین در این عملیات توسط نیروهای امنیتی کشور کشف و خنثا شده‌اند. با کشف و خنثاسازی این ماین از چندین حملات خونین در کشور جلوگیری شده است.