معاون اول و نایب منشی مجلس تعیین شدند

اطلاعات روز: در انتخابات داخلی مجلس نمایندگان، ظاهر قدیر‌ به عنوان معاون اول و عرفان‌الله عرفان به ‌حیث نایب منشی این مجلس تعیین شدند. اما در این انتخابات نامزدان معاونت دوم و منشی مجلس نمایندگان رای نبردند. قرار است که نامزدان برای کسب این پست‌ها امروز در انتخابات داخلی مجلس باهم رقابت کنند.

در انتخابات هیأت اداری مجلس دیروز دو نماینده برای معاونت اول، دو نماینده برای احراز معاونت دوم و چهار نماینده‌ی دیگر برای منشی‌گری مجلس نامزد بودند. در پست معاونت اول مجلس، ظاهر قدیر و صدیق‌احمد عثمانی، معاون اول قبلی مجلس نامزد بودند و قدیر با کسب ۱۱۸ رای تأیید، برنده‌ی رقابت شد.

در پست معاونت دوم صالح‌محمد سلجوقی و سیدعلی کاظمی نامزد بودند و هیچ یکی از آنان آرای لازم را برای کسب کرسی یاد‌شده به دست نیاوردند. بر اساس اصول وظایف داخلی مجلس، این دو نامزد از روند انتخابات خارج شدند و قرار است امروز برای کرسی معاونت دوم مجلس نمایندگان، نامزدان جدیدی باهم رقابت کنند.

در پست منشی‌گری مجلس سید اکرام، عبدالرووف انعامی، عبدالقادر قلات‌وال و هیلی ارشاد نامزد بودند و هیچ یکی از آنان آرای لازم را برای کسب این کرسی به دست نیاوردند. اما در این انتخابات سید اکرام و عبدالرووف انعامی آرای بلند داشتند و قرار است آنان امروز برای کسب کر‌سی منشی‌گری مجلس، با هم رقابت کنند.

برای پست نایب منشی مجلس تنها عرفان‌الله عرفان نامزد بود و وی مورد تأیید نمایندگان مجلس قرار گرفت. سال پنجم دور شانزدهم شورای ملی به روز شنبه هفته‌ی روان با حضور رییس جمهور افتتاح شد. مطابق قانون اساسی، پس از پایان رخصتی مجلس در هر سال، برای تعیین معاونان، منشی و نایب منشی مجلس انتخابات برگزار می‌شود.