مأموریت یوناما تا ماه مارچ سال 2016 تمدید شد

اطلاعات روز: مأموریت نمایندگی سازمان ملل متحد (یوناما) در افغانستان تا ماه مارچ سال 2016 تمدید شده است. دفتر رسانه‌های شورای امنیت سازمان ملل در نیویارک دیروز با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرد، این فصیله با تأیید ١5عضو شوراى امنيت در نیوریاک صورت گرفته است.

بر اساس این خبرنامه،شوراى‌امنيت سازمان ملل بر ادامه‌ی فعالیت خود در افغانستان در بخش‌های تطبيق قانون، جلوگيرى از مواد مخدر، حقوق بشر و کمک‌هاى بشرى تعهد کرده است. در نشست شوراى امنيت سازمان ملل متحد، از جامعه جهانی نیز خواسته شده تا کمک‌هاى‌شان را به حکومت افغانستان در بخش‌های مختلف ادامه دهند.

همچنان در این نشست فیصله شده است که در شش ماه آينده، تمام کارهاى مربوط سازمان ملل در افغانستان ارزيابى شود. ظاهر طنين، نماينده دايمى افغانستان در سازمان ملل از این فصیله استقبال کرده و گفته که کشورش همکارى‌های جدید و کار مشترک اش را با این سازمان آغاز خواهد کرد.

از سوی دیگر، نيکولاس هيسم، نماينده‌ ويژه سازمان ملل در افغانستان در نشستی نیویارک، در مورد پيشرفت‌هاى اخير کشور نیز معلومات داده است. او در ادامه از تشکيل حکومت وحدت ملى و تلاش‌هاى اخير در مورد روند صلح ستايش کرد. قرار است که مذاکرات صلح با طالبان در روزهای آینده آغاز شود.