جسدهای پنج کارمند نهاد «حمایت از کودکان» از ارزگان پیدا شدند

اطلاعات روز: جسدهای پنج کارمند اختطاف‌شده‌ی نهاد حمایت از کودکان از شهر ترینکوت مرکز این ولایت یافت شده‌اند. در خبرنامه‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های ولایت ارزگان به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، چهار تن از این افراد باشندگان ولایت ارزگان بوده‌اند و یک تن دیگرشان از ولایت ننگرهار است.

با وقوع این رویداد، نهاد حمایت از کودکان فعالیت خود را در ولایت ارزگان به حالت تعلیق درآورده است. پنج کارمند‌ این نهاد حدود 40 روز پیش از سوی گروه طالبان به دلایل نامعلومی در ولایت ارزگان ربوده‌ شدند و در این مدت، از سرنوشت آنان خبری نبود.

طالبان پس از ربودن این پنج تن، آن‌ها را به مناطق صعب‌العبور ارزگان انتقال داده بودند. به دنبال آن، تلاش‌های بزرگان قومی برای رهایی آنان آغاز شدند؛ اما نتیجه‌ای را به دنبال نداشت. با این‌حال، در خبرنامه‌ی دفتر رسانه‌های ولایت ارزگان آمده است، طالبان در بدل رهایی این پنج کارمند نهاد حمایت از کودکان، خواستار رهایی پنج همکارشان از زندان شده بودند.

این نهاد در اکثر ولایت‌های کشور حدود 700 هزار کودک را زیر پوشش برنامه‌های آموزش قرار داده‌ است. در دو ماه اخیر گروگان‌گیری در شماری از شاهراه‌های کشور افزایش یافته است. حدود 50 روز پیش، مردان مسلح نقاب‌پوش 31 مسافر هزاره را از شاهراه کابل-قندهار ربودند و هنوز از سرنوشت آنان خبری نیست.

به دبنال این رویداد، حداقل از 6 شش مورد گروگان‌گیری از شاهراه‌های کشور گزارش شده است. گروگان‌گیری دو ماه اخیر شهروندان، نهادهای مدنی و اعضای مجلس نمایندگان را نگران ساخته و آنان تأکید دارند، حکومت برای جلوگیری از این «فرهنگ بد» اقدام‌های لازم را روی دست گیرد.