طالبان چهار باشنده‌ی ولسوالی مالستان غزنی را سر بریدند

اطلاعات روز: مسئولان محلی ولایت غزنی تأیید کرده‌اند که طالبان تروریست چهار باشنده‌ی ربوده‌شده‌ی ولسوالی مالستان این ولایت را سر بریده‌اند. طالبان روز سه‌شنبه هفته‌ی گذشته این افراد را که برای خرید مواشی به ولسوالی اجرستان ولایت غزنی رفته بودند، ربودند.

پس از آن تلاش‌های بزرگان قومی برای رهایی آنان آغاز شد؛ اما به گفته‌ی شماری از باشندگان ولسوالی مالستان، این تلاش‌ها نتیجه‌‌ای به دنبال نداشت. طالبان به بزرگان قومی گفته‌اند، در بدل رهایی آنان باید پنج همکارشان که از سوی امنیت ملی در ولسوالی جاغوری بازداشت شده‌اند، رها شوند.

محمدعلی احمدی، معاون والی غزنی دیروز گفت، بر اساس معلومات ولسوال مالستان و فرمانده پولیس اجرستان، طالبان تمام این فروشنده‌های مواشی را کشته‌اند. ضامن علی هدایت، ولسوال مالستان نیز گفت، بزرگان قومی این ولسوالی به اجرستان رفته تا جنازه‌های آن‌ها را از طالبان تحویل بگیرند.

اخیراً گروگان‌گیری باشندگان ولسوالی‌های مالستان، جاغوری و شماری از مناطق مرکزی از سوی تروریستان افزایش یافته است. این مسئله باشندگان مناطق یاد‌شده را نگران کرده و گفته‌اند، در دو ماه اخیر شورشیان طالب به بهانه‌های واهی افراد بی‌گناه را می‌ربایند.

بر اساس معلومات آنان، در چند هفته‌ی اخیر تنها در مسیر راه جاغوری-‌غزنی حداقل چهار مورد گروگان‌گیری صورت گرفته است. آنان از دولت خواسته‌اند که برای جلوگیری این کار طالبان اقدام کند و در غیر آن، کشور دچار مشکلات جدی‌ خواهد شد.

هم‌چنان حدود دو‌ماه پیش افراد مسلح 31 مسافر هزاره را از شاهراه کابل- قندهار ربودند و هنوز از سرنوشت آنان خبری نیست.