وزارت دفاع: در دو روز گذشته، 54 طالب کشته و 37 تن دیگر زخمی شدند

اطلاعات روز: وزارت دفاع با نشر خبرنامه‌ا‌ی اعلام کرد که در عملیات نیروهای امنیتی در دو روز گذشته در ولایت‌های غزنی، قندوز، زابل، خوست، پکتیا، فراه و نیمروز، 54 طالب کشته و 37 تن دیگر زخمی شده‌اند.

در خبرنامه آمده است که  هدف از این عملیات، پاک‌سازی این مناطق از وجود شورشیان مسلح و آوردن صلح و ثبات در این ولایت‌ها‌ست. به نقل از خبرنامه، در نتیجه‌ی عملیات شاهین در ولسوالی امام صاحب ولایت قندوز، 15 طالب کشته، 5 تن زخمی و 4 نفر دیگر بازداشت شده‌اند. خبرنامه افزوده است که در این عملیات قریه‌های نغمه‌بازار، نو‌آباد، خوش‌محمد، اربا‌ب‌خیل و الف بیردی این ولسوالی از وجود شورشیان مسلح پاک‌سازی شده‌اند.

هم‌چنان در عملیات دیگری در ولایت زابل، 26 طالب کشته و 23 تن دیگر زخمی شده‌اند. به نوشته‌ی خبرنامه، در این عملیات در ولایت‌های خوست، پکتیا، فراه و نیمروز، 12 تن کشته و 9 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع می‌گوید که در این عملیات مقدار زیادی جنگ‌افزار به دست نیروهای امنیتی افتاده و 34 حلقه ماین نیز کشف و خنثا شده‌اند. به گفته‌ی این وزارت‌، در جریان عملیات 6 نفر از نیروهای ارتش در مناطق مختلف از اثر انفجار ماین و شلیک سلاح سنگین دشمن کشته شده‌اند.

در هفته‌های اخیر و با گرم‌شدن هوا شورشیان طالب عملیات خود را در نقاط مختلف کشور افزایش داده و چندی پیش این گروه اعلام کرد که عملیات جدیدی را زیر نام «عزم» بر مقام‌های دولتی و نیروهای امنیتی افغانستان آغاز خواهد کرد. هم‌چنان این روزها در ولایت‌های شمال افغانستان، خصوصاً قندوز، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای امنیتی و شورشیان طالب جریان دارند.