جنرال مراد: تلفات سنگینی به طالبان وارد شده ‌است

اطلاعات روز: جنرال مراد‌علی مراد، معاون فرماندهی ستاد مشترک ارتش می‌گوید که در ولایت‌های مختلف افغانستان، تلفات سنگینی از سوی نیروهای امنیتی بر شورشیان طالب وارد شده‌ است.

مراد‌علی مراد روز گذشته در یک نشست خبری در کابل با بیان این موضوع گفت، طالبان تنها در ولسوالی ناوه بیش از پنج میلیون دالر ضرر کرده‌اند. آقای مراد گفت، عملیات امسال ارتش افغانستان با همکاری دیگر نیروهای امنیتی و پشتیبانی قوت‌های هوایی و کشفی از این نیروها، نتیجه‌ی بهتر داده است.

او افزود، با هماهنگی و همکاری نیروهای امنیتی، تلفات غیرنظامیان کاهش یافته و برعکس، تلفات شورشیان طالب افزایش یافته است. مراد عملیات اخیر نیروهای امنیتی زیر نام «بدر» در ولسوالی ناوه‌ی ولایت غزنی را موفق خواند و گفت، این عملیات دو هفته پیش از طرف شرق و جنوب ولسوالی ناوه آغاز شد که روز شنبه شورشیان طالب از این ولسوالی بیرون رانده شدند و نیروهای امنیتی کنترول این ولسوالی را در دست گرفتند. او گفت: «ولسوالی ناوه یکی از ولسوالی‌های نا‌امن بود که در طول ۱۰ سال اخیر تحت تسلط طالبان بود و به عنوان یک پایگاه بسیار قوی برای تمویل و تجهیز این گروه استفاده می‌شد و اکنون کاملاً پاک‌سازی شده است».

هم‌چنان آقای مراد افزود که در جریان این عملیات قرارگاه‌های شورشیان طالب که به ارزش پنج میلیون دالر در این ولسوالی ایجاد شده بودند و بیش از 30 تُن مواد انفجاری شامل‌ واسکت‌های انتحاری و ماین‌های کنار جاده‌ای این گروه به دست نیروهای امنیتی افتادند.

این مقام ارشد وزارت دفاع گفت، در حال حاضر عملیات مشترک نیروهای امنیتی در ولایت‌های هلمند، قندوز، زابل، فراه و غزنی ادامه دارند. او افزود که در این عملیات‌ها نیروهای امنیتی در حالت تهاجمی قرار دارند. هم‌چنان آقای مراد از راه‌اندازی عملیاتی در سراسر کشور خبر داد.