یک والی نام‌نهاد و دو فرمانده ارشد گروه طالبان در کنر کشته شدند

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی با نشر خبرنامه‌ای از کشته‌شدن عمر زدران، والی نام‌نهاد طالبان در ولایت کنر خبر داده است.

در خبرنامه‌‌ی امنیت ملی آمده که بر علاوه‌ی کشته‌شدن والی نام‌نهاد طالبان، دو تن از فرماندهان ارشد و ۱۲ جنگ‌جوی این گروه نیز کشته شده‌اند. به نقل از این خبرنامه، این افراد در جریان یک عملیات مشترک بر بنیاد اطلاعات و هماهنگی ریاست عمومی امنیت و در اثر یک حمله‌ی هوایی در ولسوالی دانگام ولایت کنر کشته شده‌اند.

امنیت ملی از دو تن از این افراد به نام‌های مولوی اصغر فرمانده سرشناس و رهبر جنگ دانگام و مولوی شهاب‌الدین، فرمانده گروه طالبان در ولایت کنر نام برده است.

هم‌چنان منابع امنیتی می‌گویند که مولوی اصغر و مولوی شهاب‌الدین از فرماندهان سرشناس طالبان بودند که در میان شورشیان نفوذ فوق‌العاده داشتند. با کشته‌شدن این دو فرمانده و عمر زدران، بسیاری از برنامه‌های طالبان از هم پاشیده و مرگ آن‌ها به بهبود وضعیت در مناطق ناآرام کنر کمک می‌کند.

پیش از این در اواخیر سال گذشته، صدها طالب به فرماندهی مولوی اصغر‌ به ولسوالی دانگام حمله کردند که حدود ده روز با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند. مقام‌های ولایت کنر گزارش دادند که در این درگیری بیش از 150 طالب کشته شدند. فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز گفته بود که در این درگیری، هفت تن از نیروهای ارتش کشته شده‌اند.