41 شورشی طالب در عملیات نظامی کشته شده‌اند

اطلاعات روز: وزارت دفاع با نشر خبرنامه‌ای از کشته‌شدن 41 شورشی طالب در جریان عملیات نیروهای اردوی ملی در دو روز گذشته در ولایت‌های مختلف خبر داده است.

در خبرنامه‌‌ی وزارت دفاع آمده که در جریان این عملیات علاوه بر 41 کشته، 37 طالب زخمی و 9 تن دیگر از سوی نیروهای اردوی ملی بازداشت شده‌اند. هم‌چنان در این عملیات در نتیجه‌ی انداخت سلاح سنگین دشمن و انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای در نقاط مختلف کشور، 8 تن از نیروهای اردوی ملی کشته شده‌اند.

این عملیات در مربوطات ولسوالی‌های سروبی ولایت کابل، نجراب ولایت کاپیسا، نیکه‌ی ولایت پکتیکا، نادرشاه‌ کوت ولایت خوست، ولسوالی احمدآباد پکتیا، خاص ارزگان، سراب، چنارتو، چوره و دهراوود ولایت ارزگان صورت گرفته است.

بخش دیگر این عملیات در مربوطات ولسوالی کجران ولایت دایکندی، نیش، خاکریز و پنجوایی ولایت قندهار، جرم، بهارک و وردوج ولایت بدخشان، سوزمه‌قلعه‌ی ولایت سرپل، نوزاد، بغران، موسی‌قلعه، گرم‌سیر، گرشک، سنگین و لشکرگاه مرکز ولایت هلمند اجرا شده است.

به گفته‌ی وزارت دفاع، این عملیات به منظور سرکوب دشمنان وطن، استقرار صلح و آرامش، پاک‌سازی و جلوگیری از بازگشت شورشیان به این مناطق راه‌اندازی گردیده است.