منابع محلی در بدخشان میگویند که طالبان «مسعود تیمور»، فعال فرهنگی اوزبیک را از شهر فیضآباد، مرکز این ولایت بازداشت کردهاند.
بهگفتهی منابع، آقای تیمور سه روز پیش (جمعه، ۲۹ جوزا) از شهر فیضآباد توسط استخبارات طالبان بازداشت شده است و تا کنون از سرنوشت او هیچ خبری نیست.
طبق گزارش منابع، طالبان این فعال فرهنگی را «بهخاطر دفاع از هویت ترکتباران افغانستان» و حمایت از معترضان در ولایت هرات در شبکههای اجتماعی، بازداشت کردهاند.
مسئولان محلی طالبان در بدخشان تا کنون در مورد بازداشت این فعال فرهنگی اوزبیک، اظهارنظر نکردهاند.
طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان، بارها جوانان و فعالان را بهدلیل انتشار پستهای انتقادی در شبکههای اجتماعی بازداشت کردهاند.