پنتاگون: به قربانیان قندوز غرامت می‌پردازیم

اطلاعات روز: وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) اعلام کرده که به خانواده‌های قربانیان و افرادی که در حمله هوایی نیروهای این کشور به شفاخانه‌ی داکتران بدون مرز در شهر قندوز کشته شدند، غرامت می‌پردازد.

به نقل از بی بی سی، پیتر کوک، سخن‌گوی پنتاگون با نشر بیانیه‌ای اعلام کرده که پرداخت غرامت به آسیب دیدگان این حادثه تلخ و بازسازی شفاخانه برای وزارت دفاع آمریکا مهم است.

گفتنی است که هفته‌ی قبل، از اثر حمله‌ی هوایی نیروهای آمریکایی بر شفاخانه داکتران بدون مرز در قندوز ۲۲ کشته شدند که ۱۲ نفر از آن‌ها داکتران این شفاخانه بودند.

سازمان داکتران بدون مرز خواستار تحقیقات بین‌المللی مستقل درباره این حمله هوایی شده و  به روز جمعه، 17 میزان، گفته بود که از وضعیت ۳۳ فرد ناپدید شده هم‌چنان اطلاعی در دست نیست.

پیش از این باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا با پذیرش اشتباه در حمله به این شفاخانه از سازمان داکتران بدون مرز عذرخواهی کرده بود.

باید یادآور شد که حمله هوایی آمریکا بر شفاخانه داکتران بدون مرز در قندوز پس از آن صورت گرفت که گروه طالبان این شهر را برای چند روز تصرف کرد و مجروحان طالبان در این درگیری‌ها به این شفاخانه منتقل شده بودند.