مشاور حقوقی رییس جمهور غنی از سمتش برکنار شد

اطلاعات روز: ظفر هاشمی، معاون سخن‌گوی ریاست جمهوری می‌گوید که عبدالعلی محمدی، مشاور حقوقی رئیس جمهوری از سمتش برکنار شده است.
آقای هاشمی در نشست خبری امروز گفت، پس از تکمیل تحقیقات هیئت دولتی در مورد شهرک هوشمند، رییس جمهور آقای محمدی را از سمتش برکنار کرده است.
وظیفه‌ی آقای محمدی به‌عنوان مشاور حقوقی رییس جمهور پس از جنجالی شدن قرارداد ساخت شهرک هوشمند در کابل، حدود سه ماه قبل به حالت تعلیق درآمد.
رییس جمهور غنی در 16 عقرب امسال طی فرمانی، تفاهم‌نامه‌ی ساخت شهرک هوشمند را لغو کرد. هم‌چنان رییس جمهور غنی هیئتی را موظف کرد تا قضیه شهرک هوشمند و مطابقت آن را با قانون بررسی کند.
قیضه شهرک هوشمند پس از آن جنجالی شد که در مراسم افتتاح آن، خلیل الله فروزی از بدهکاران اصلی پرونده کابل بانک که باید دوره محکومیت خود را در زندان بگذارند، به‌عنوان سهام‌دار اصلی شهرک در مقابل دوربین رسانه‌ها حضور یافت.
عبدالعلی محمدی که ریاست کمیسیون پیگیری قضایایی کابل بانک را نیز به عهده داشت، در محفل افتتاح شهرک هوشمند گفت، بر اساس طرحی که به تایید کابینه و توشیح رییس جمهوری رسیده، پس از این به بدهکاران کابل بانک اجازه داده می‌شود تا با سرمایه‌گذاری در کشور، بدهکاری‌های شان را بپردازند.
محمدی پس از تعلیق وظیفه‌اش در صحن علنی مجلس نمایندگان حضور یافت و گفت که در قضیه شهرک هوشمند هیچ اطلاعی از موضوع نداشته و فقط در روز امضای قرارداد از سوی وزیر شهرسازی دعوت شده و به این فکر بوده که جلسه‌ای درباره تصفیه کابل بانک و حصول بدیهی‌های خلیل الله فیروزی است.
عبدالعلی محمدی هم‌چنان گفت، که نزدیکان رییس جمهور از او می‌خواستند تا از سمت‌اش استعفا بدهد.