تلفات سنگین طالبان در جنگ قندوز

اطلاعات روز: دفتر مطبوعاتی پولیس قندوز با نشر اعلامیه‌یی گفته است که در جریان عملیات امشب نیروهای امنیتی افغان و خارجی‌ها 28 جنگ‌جوی طالب کشته و 38 تن دیگر شان زخمی شده‌اند.
پولیس قندوز گفته است که این عملیات در ساحات مسیر راه ولسوالی خان‌آباد، ولسوالی چهاردره، چرخ‌آب و قریه تلوکه مرکز ولایت قندوز صورت گرفته است.
منبع نوشته است که اجساد تعدادی از کشته‌شده‌های طالبان در میدان‌های نبرد باقی مانده و تعدادی سلاح و تجهیزات مخالفان نیز به‌دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.
در همین حال والی قندوز از عادی بودن وضعیت در شهر قندوز اطمینان داده و صبح امروز به رسانه‌ها گفته است که وضعیت در این شهر قناعت بخش است.
وضعیت شهر قندوز درحالی قناعت بخش خوانده می‌شود که روز گذشته پولیس این ولایت اعلام کرد که حمله تهاجمی طالبان برای تصرف دوباره شهر قندوز ناکام مانده و نیروهای امنیتی افغان طالبان را شکست داده‌اند.
جنرال محمد قسیم جنگل‌باغ، فرمانده پولیس قندوز گفت که حوال ساعت 5 صبح دیروز (جمعه) طالبان مسلح از چندین ناحیه به ولسوالی‌ها و مرکز شهر قندوز حمله‌یی را زیر نام عملیات عمری راه‌اندازی کرده بودند.
اما یک منبع امنیتی به خبرگزاری پژواک صبح امروز گفته است چهار پوسته امنیتی در شاهره قندوز-خان‌آباد به‌دست مخالفان مسلح سقوط کرده و دست‌کم 30 پولیس محلی که تعدادی از آن‌ها پولیس ملی می‌باشند، اسیر طالبان شده‌اند.
جنگ در قندوز درحالی شدت گرفته است که سال گذشته نیز این شهر برای چند روز به‌دست طالبان سقوط کرد.