نمایندگان: سرپرست‌های وزارت دفاع و امنیت ملی هرچه زودتر به مجلس معرفی شوند

اطلاعات روز: شماری از نمایندگان مجلس می‌گویند که حکومت هرچه زودتر سرپرست‌های وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی را که به‌تازگی توظیف شده‌اند را برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس معرفی کند تا فرهنگ سرپرستی در نهادهای امنیتی خاتمه یابد.
عرفان‌الله عرفان، نایب منشی مجلس در صحن شورای ملی به خبرنگاران مشخص شدن سرپرست‌های دو نهاد امنیتی را یک گام مثبت در راستای ختم فرهنگ سرپرستی خوانده و ابراز امیداوری کرده است که این سرپرست‌ها هرچه زودتر برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس معرفی شود تا فرهنگ سرپرستی خاتمه يافته و ادارات امنیتی، کارهای‌شان را بدون کدام کمی و کاستی پیش ببرند.
آقای عرفان افزوده گرفتن رأی اعتماد مجلس از سوی این سرپرست‌ها، نیروهای امنيتى با نیروی بیشتر و بدون کدام حس کمبودی، در مقابل مخالفان مسلح به مبارزه خواهند پرداخت.
میرداد خان نجرابی، رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نیز از رییس‌جمهور خواسته است که هرچه زودتر نامزدان مشخص شده را برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کند.
وزارت دفاع از آغاز حکومت وحدت ملی تاکنون از سوی سرپرست‌ها اداره می‌شود و ریاست عمومی امنیت پس از استعفای رحمت‌الله نبیل از سوی سرپرست اداره می‌شود. رییس‌جمهور غنی روز پنج‌شنبه دگرجنرال عبدالله‌خان، رییس فعلی بازرسی/ ارکان ستاد کل ارتش را به‌حیث سرپرست وزارت دفاع ملی و محمد معصوم استانکزی، سرپرست فعلی وزارت دفاع را به‌حیث سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی توظیف کرد. همچنان رییس‌جمهور آقای استانکزی را به حیث وزیرمشاور رییس‌جمهور نیز تعیین کرده است.
پیشتر شاه‌حسین مرتضوی، یکی از معاونان سخن‌گوی ریاست‌جمهوری گفته بود که هر دو نامزد به‌زودی برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس نمایندگان افغانستان معرفی خواهند شد.
به گفته‌ی مرتضوی، یکی از دلایل تأخیر در معرفی نامزدان وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی، ادامه‌ی صحبت‌ها میان رهبران حکومت وحدت ملی روی این موضوع و مطرح بودن شمار زیاد نامزد برای این مقام بوده است.