شورای امنیت ملی کلیات استراتژی مبارزه با داعش را تایید کرد

اطلاعات روز: شورای امنیت ملی افغانستان در نشست روز دوشنبه خود استراتژی مبارزه با داعش را مورد بحث قرار داده و کلیات آن را تأیید کرده است.
ارگ ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی گفته است که شورای امنیت ملی ضمن سپاس‌گزاری از ارگان‌های مؤظف برای تدوین استراتژی مبارزه با داعش همچنان «به ادارات مربوطه جهت نابودی و سرکوب کامل گروه داعش و جلوگیری از تداوم فعالیت‌های این گروه در افغانستان هدایات همه‌جانبه صادر نمود.»
همچنان در این نشست وزیران سکتور دفاعی و امنیتی از وضعیت امنیتی کشور به‌ویژه ولایت‌های هلمند، ارزگان، فاریاب، ننگرهار، غزنی، سرپل و بغلان گزارش ارائه کرده و از تلاش‌ها و موفقیت‌های نیروهای ملی، دفاعی و امنیتی کشور در امر مبارزه با دشمن و دفع تهدیدات امنیتی تقدیر کرده‌اند.
خبرنامه افزوده که در این نشست برای نیروهای امنیتی نیز هدایت‌های لازم جهت دفع تهدیدات امنیتی صادر شد.
جنگجویان گروه تروریستی داعش از مدت دو سال با این‌سو در شماری از ولایت‌های کشور فعالیت داشته و دست به ناامنی زده‌اند. تاکنون این گروه بیشتر در ولایت ننگرهار فعالیت داشته و ولسوالی اچین این ولایت به‌عنوان خاستگاه اصلی داعش در افغانستان گفته می‌شود.
در اوایل سال گذشته که فعالیت گروه داعش در افغانستان بیشتر شده بود، حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور، این گروه را خطر جدی برای منافع امنیت ملی افغانستان خوانده بود.
آقای اتمر در ماه ثور سال گذشته گفته بود که حکومت از دو ماه پیش استراتژی مبارزه با داعش را روی دست گرفت که بر اساس آن نخستین عملیات علیه این گروه را در ولایت هلمند عملی کرد که در اثر آن رهبر محلی این گروه در این ولایت کشته شد.
اما در اواخر سال گذشته و امسال عملیات متعدد هوایی و زمینی از سوی نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای حمایت قاطع علیه این گروه به‌ویژه در ولایت ننگرهار انجام شده و از فعالیت‌های این گروه در افغانستان کاسته است.