غنی به قول اردوی 201 سیلاب: داعش را نابود کنید

اطلاعات روز: رییس‌جمهور غنی روز جمعه به‌منظور بررسی اوضاع امنیتی ولایت‌های شرقی به ننگرهار رفت و در جریان دیدار از قول اردوی 201 سیلاب دستور عملیات علیه گروه داعش را صادر کرد.
آقای غنی گفت در هفته‌های آینده عملیات شدیدی علیه گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش در ننگرهار راه‌اندازی می‌شود و نیروهای امنیتی افغانستان داعش را در زون شرق کشور ریشه‌کن خواهند کرد.
غنی افزود که جنگ افغانستان جنگ داخلی نیست و هرکسی که آن را جنگ داخلی می‌خواند اشتباه می‌کند. به باور او، جنگ افغانستان جنگ منطقوی و بین‌المللی است.
آقای غنی پرسید که نیروهای داعش چه مشارکت با مردم افغانستان دارند؟ «داعش همرای ما چه کار داره، آیا پلوان‌شریک ما است، آیا بابه‌کلانش با ما شریک است، چه شراکت دارد با ما، چه دعوا دارد با ما، از همین‌جا به شما اعلام می‌کنم که تا هفته‌های آینده قول اردوی قهرمان سیلاب بیخ و ریشه‌ی داعش را قطع کند.»
رییس‎جمهور هدف سفرش به ولایت‌های شرقی کشور را چنین بیان داشت: «من آمدم از قهرمانی‌های‌تان که به‌خاطر دفاع از مردم و وطن تلاش می‌ورزید قدردانی و تشکری نمایم.»
غنی وعده داد اولین تعهدش این است که به خانواده‌های شهدای نیروهای امنیتی کمک صورت می‌گیرد تا آنان صاحب مسکن شوند و در این زمینه اقدامات روی دست گرفته شده است.
او تأکید کرد که تشکیلات ارتش افغانستان از ۳۵۲۰۰۰ نفر کاهش نمی‌یابد، بلکه پس از تعهد همکاری کشورهای ناتو به افغانستان، تأسیسات و تجهیزات این نیروها تا سطح قول اردوها تقویت خواهد شد.
غنی در جریان این سفر به ولسوالی کوت ولایت ننگرهار که در هفته‌های گذشته شاهد درگیری شدید داعش با نیروهای امنیتی بوده است، نیز رفت و از جنگ مردم این ولایت علیه نیروهای داعش قدردانی کرد.
رییس‌جمهور همچنان خطاب به نیروهای امنیتی کشور گفت که روزهای سخت در افغانستان سپری شده، ولی باید محتاط بود زیرا کسانی که مخالف افغانستان هستند برنامه‌های شومی را روی دست دارند.
او تأکید کرد که افغانستان شکست‌ناپذیر است.
آقای غنی با اشاره به کمک‌های اخیر جامعه‌ی جهانی به نیروهای امنیتی افغانستان گفت که اکنون مردم دنیا این پیام را به دشمنان افغانستان داده که از طریق نظامی پیروز نخواهند شد و تنها راه، راه مذاکرات سیاسی است.