یوسف نورستانی: فقط به امر رییس‌جمهور از سمت جدید کنار می‌روم

اطلاعات روز: احمد یوسف نورستانی، رییس ‌پیشین کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که حاضر نیست از سمت جدیدش کنار برود زیرا او از سوی رییس‌جمهور گماشته شده و فقط به امر او کنار خواهد رفت.
گماشته شدن آقای نورستانی از سوی رییس‌جمهور غنی به حیث سفیر در اسپانیا مخالفت ریاست اجراییه و وزارت خارجه را در پی داشت.
آقای نورستانی انتخابات پرتقلب ریاست‌جمهوری سال 1393 را مدیریت کرد و اخیراً از سوی آقای غنی به‌عنوان سفیر در اسپانیا گماشته شد. گزارش‌ها حاکی است که وزارت خارجه، که بیشتر تحت نفوذ ریاست اجراییه است، به آقای نورستانی به‌عنوان سفیر اعتبارنامه نداده است.
آقای نورستانی به خبرگزاری بخدی گفته است حاضر نیست از سمت جدید که رییس‌جمهور او را به آن گماشته است کنار رود. نورستانی گفته او از سوی رییس‌جمهور به‌سمت جدید مقرر شده و فقط به امر و هدایت شخص رییس‌جمهور از این سمت کنار خواهد رفت.
نورستانی در واکنش به انتقادهایی که خصوصاً از سوی ریاست اجراییه در مورد تقلب سازمان یافته در انتخابات گذشته علیه او وارد است، گفته: «اگر کسی در باره تحصیلات و تجربه کاری من اعتراض و انتقاد می‌داشت من با جبین باز آن را می‌پذیرفتم، برایم جای افتخار است که دستم به خون مردم سرخ نیست به جپاول، به تجاوز به ناموس مردم آلوده نیست و این جای افتخار برای من است. ما استخوان‌های هیچ مردمی را در کار‌نامه خود نداریم که یا خودم و یا قومم بشرمد.»
او همچنان گفته پس از این‌که از کمیسیون مستقل انتخابات کناره‌گیری کرد، هیچ‌گاهی با حکومت و شخص رییس‌جمهور در باره این‌که سمتی را به او بدهد، صحبت نکرده است.
از سوی هم نورستانی عدم مدیریت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۴ و تقلب گسترده در آن را اتهاماتی خوانده که از جانب برخی افراد مغرض علیه او مطرح شده است.
پنج ماه پیش که نورستانی از ریاست کمیسیون مستقل انتخابات استعفا کرد، گفت که به خواست خودش استعفا کرده و در پشت استعفایش هیچ معامله یا دسیسه‌یی نیست و از سوی هیچ کسی نیز زیر فشار گرفته نشده است.
آن زمان شماری از رسانه‌ها گزارش دادند که آقای نورستانی به دلیل فشارهای وارده از سوی افراد مشخص و وعده سفارت در اسپانیا، از سوی حکومت از سمتش استعفا کرده است، اما او این گفته‌ها را شایعه دانسته و رد کرده بود.

دیدگاه‌های شما
  1. در افغانستان هر کسیکه خواسته باشد و یا خواهان کمک برای وطن عزیز ما باشد،از طرف مقامات بلند پایه دولتی کمک نه بلکه تحت فشار قرار می‌گیرد،چونکه دولت داران ما در چوکی های خود که نشسته اند همه ای آنها به زور ایران ،پاکستان ،آمریکا، فرانسه ،جرمنی،انگلیس و غیره و غیره کشور های عضو ناتو مقرر و برای باداران خود خدمت می کنند نه به مردم رنجدیده ای ما و هرگز به فکر من و تو نبوده و در فکر پیشرفت وطن خود هرگز نبوده اند و صرف یک مقصد دارند ،پیدا کردن پیسه پول،از هر طریقی که باشد و با پول های حرام که بدست می آورند فامیلهای شان چه در افغانستان و چه در خارج از کشور به عیش و نوش خود مصروف مصرف هستند،و در افغانستان اگر کسی کشته و یا شهید می شود اولاد غریب و بی چاره ای امو وطن است اگر بندی می شود امو اولاد وطن واگر معیوب باز هم امو اولاد بیچاره و غریب وطن است و صرف رهبران فروخته شده عیش و نوش و پادشاهی دارند و بس،دیگر الاوبلا در گردن مردم مظلوم افغانستان است وبس.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *