کمیسیون انتخابات: احتمال می‌رود انتخابات پارلمانی در سال آینده برگزار نشود

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که هرچند برنامه‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها در 24 میزان سال 1395 ریخته شده، اما با عدم حمایت حکومت و با گذشت هر روز «خطر» آن می‌رود که انتخابات در زمان تعیین شده برگزار نشود.
مسئولان کمیسیون انتخابات امروز در نشست خبری با تأکید بر تاریخ تعیین شده برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها می‌افزایند که این کمیسیون در راستای آمادگی‎ها برای برگزاری انتخابات، برنامه‌های عملیاتی خویش را با درنظرداشت تاریخ (24 میزان سال 1395) طرح‌ریزی کرده است.
این نهاد برگزار کننده انتخابات می‌گوید که کمیسیون برای تطبیق برنامه‌های طرح‌ریزی شده از حکومت خواسته بود تا 15 ماه دلو امسال 50% بودجه انتخابات را در اختیار شان قرار دهد، اما تاکنون از طرف حکومت پاسخ مثبت دریافت نکرده است.
کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که علی‌رغم تأکید کمیسیون بر برگزاری انتخابات در تاریخ تعیین شده، تاکنون حکومت وحدت ملی برای حمایت از برگزاری به موقع انتخابات اعلام آمادگی نکرده است.
افراد و نهادهای بین‌المللی در امور کمیسیون دخالت می‌کنند
در همین حال کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که برخی از «شخصیت‌ها و افراد مطرح در داخل حکومت، نهادهای بین‌المللی و سفارت‌های خارجی» تحت عنوان اصلاحات انتخاباتی در امور کمیسیون مداخله می‌کنند تا برگزاری انتخابات به تأخیر بیافتد.
اظهارات کمیسیون مستقل انتخابات و تأکید بر زمان تعیین شده برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای‌ ولسوالی‌ها در حالی‌ست که اصلاح نظامی انتخاباتی که یکی از مواد توافق‌نامه ایجاد حکومت وحدت ملی بود، عملی نشده است.
حکومت می‌گوید که به‌زودی کمیته جدید گزینش با ترکیب جدید ایجاد می‌شود و انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی‌ها را نیز کمیسیون جدید انتخابات مدیریت می‌کند.