خبرهای هیجان‌انگیز این هفته

دایکندی

بر اساس گزارش‌های رسیده از زندان طبیعی، سرانجام محترم اشرف غنی، رییس جمهور تمام افغانستان، قبول کرد که یک حلقه سرک در ولایت دایکندی به رنگ سیاه در آید. ماموران دولت موظف شده‌اند که یکی از سرک‌های این ولایت را با قیر یا خاکستر یا هرچیز دیگر سیاه کنند. در پاسخ به این سوال که چرا دولت در این همه سال نخواسته بود سرک دایکندی قیر شود، سخن‌گوی ریاست جمهوری گفت: «ما معذرت می‌خواهیم. به ما گفته بودند که دایکندی را به این خاطر دایکندی نامیده‌اند که مردم این ولایت کُندی را دوست دارند و از پروژه‌های سریع خوش شان نمی‌آید». از ایشان پرسیده شد که آیا اگر مردم آن ولایت نام ولایت خود را از دایکندی به «دایتُندی» تبدیل کنند، رییس جمهور توجه بیشتری به آن ولایت خواهد کرد؟ ایشان جواب داد:
«والله در مناطق دیگر تندی و خشونت خیلی موثر بوده. اما در مورد دایکندی ما اخلاقاً وظیفه داریم که از تندی و اخلاق غیرمدنی پرهیز کنیم و بگذاریم که آفتاب توسعه به شکل طبیعی و نرمال خود در این ولایت طلوع نموده و باعث سرسبزی و چیز شود.»

طیاره‌ی طالبان

در خبری دیگر، نشریه‌ی «موسی قلعه تایمز» (یکی از روزنامه‌های معروف طالبان) خبر داد که ماموریت دیدبانیِ طیاره‌های بی‌سرنشین این گروه به تمام ولایات افغانستان گسترش یافته است. بر اساس گزارش این روزنامه، در پی توافقات اخیر میان طالبان و شورای امنیت ملی کشور، طالبان پذیرفته‌اند که از این پس از تمام حملات انتحاری و غیرانتحاری خود فیلم پهپادی بگیرند و یک نسخه‌ی آن را برای آرشیو شدن در اختیار مرکز تحقیقات استراتژیک شورای امنیت ملی قرار بدهند. این روزنامه از قول یکی از مقامات ارشد طالبان نوشته است که گروه طالبان از این پس به خاطر حفظ شئونات اسلامی از نظارت بر بستر خواب مقامات دولت افغانستان پرهیز خواهد کرد.

حاجی عبدالله

رییس اجراییه‌ی دولت فغانستان به عربستان سعودی رفت و دل به‌دست آورد (که حج اکبر است). داکتر عبدالله با لشکری از یاران موافق به زیارت خادمان حرمان شریفان شتافت و از آن‌جا با دست پُر به کشور بازگشت. البته مردم هرچه اصرار کردند که ایشان دست خود را نشان بدهد تا همه ببینند که در دست پرش چه هست، ایشان تن نداد و گفت که ایمشاللللا سر فرصت دست خود را به مردم نشان خواهد داد. گفته می‌شود پادشاه عربستان به رییس اجراییه یک چلتار زربافت هدیه داده که جیب هم دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *