یک فرمانده ارشد داعش در حمله‌ی پهپاد امریکایی در ننگرهار کشته شد

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت ننگرهار گفته‌اند که «ملابزرگ» از فرماندهان ارشد گروهی موسوم به دولت اسلامی (داعش) در حمله‌یی هوایی در منطقه‌ی لاغرجوی ولسوالی کوت این ولایت کشته شده ‌است.
عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار به بی‌بی‌سی گفته است که ملا بزرگ بعد از عصر روز جمعه همراه با هفت تن از افرادش در یک حمله‌ی پهپادهای امریکایی کشته شده‌اند.
ملا بزرگ یکی از فرماندهان ارشد گروه داعش بوده که به گفته‌ی منابع محلی درنزد این گروه از اعتبارزیادی برخوردار بوده ‌است.
از سوی دیگر گزارش شده که جمعه‌شب عبدالصمد، یک روحانی محلی در ولسوالی رودات ولایت ننگرهار توسط افراد وابسته به گروه داعش کشته شده ‌است.
منابع محلی در ننگرهار گفته‌اند، این روحانی قبلاً به اتهام جمع‌آوری عشر و زکات برای گروه طالبان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود ولی افراد داعش جمعه‌شب او را به قتل رسانده‌اند.
ولایت ننگرهار در شرق کشور خاستگاه اصلی گروه داعش در افغانستان به‌حساب می‌آید و تاکنون در چند ولسوالی این ولایت فعالیت داشته‌است. نیروهای بین‌المللی و نیروهای امنیتی کشور بارها اعلام کرده‌اند که توانسته‌اند ضربات سنگینی به گروه داعش در این ولایت وارد و با انجام عملیات زمینی و هوایی شمار نیروهای داعش را به کمتر از نصف کاهش داده‌اند.
با تمام تلاش‌های که تاکنون انجام شده هنوز نیروهای داعش به‌عنوان یک تهدید جدی برای امنیت افغانستان به‌خصوص ولایت ننگرهار تلقی می‌شود.