طالبان در 15کیلومتری نقطه‌ی صفر مرزی شمال مرکز ولسوالی قلعه‌ی زال را طالبان گرفت

اطلاعات روز: گزارش‌ها می‌رساند که حوالی ساعت 10 صبح دیروز (شنبه، 16ثور) ولسوالی قلعه‌ی زال ولایت قندوز به‌دست گروه ‌طالبان سقوط کرده است.
اسدالله سادات، عضو شورای ولایتی قندوز گفته است که گروه طالبان حوالی ساعت ۵ صبح روز جمعه بر آق‌تپه، مرکز ولسوالی قلعه‌ی زال حملات تهاجمی‌شان را آغاز کردند که در نتیجه حوالی ساعت ۱۰ بجه‌ی صبح روز گذشته تمامی تأسیسات این ولسوالی به‌گونه‌ی کامل به‌دست مخالفان مسلح دولت افتاد.
او افزوده که میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان درگیری نیز رخ داده است که در نتیجه‌ی آن شماری از غیرنظامیان کشته و تعداد زیادی از باشند‌گان این ولسوالی خانه‌های‌شان را ترک کردند.
در همین حال گزارش‌های جدید حاکی از این است که در این درگیری 10 پولیس ملی و محلی و 64 جنگجوی مخالف مسلح به‌شمول حبیب ناصری، از فرماندهان برجسته‌ی‌ آنان کشته شده‌اند.
هنوز درگیری میان دو طرف در این ولسوالی جریان دارد و مردم محل گفته‌اند که طالبان در مساجد جابه‌جا شده‌اند.
اسدالله سادات، عضو شورای ولایتی قندوز علت سقوط این ولسوالی به‌دست طالبان را، کمبود نیروهای امنیتی و نرسیدن نیروهای کمکی عنوان کرده است.
از سوی دیگر ذبیح الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان نیز گفته است که جنگجویان این گروه ولسوالی قلعه‌‌ی زال را به‌گونه‌ی کامل تصرف کرده‌اند.
تاکنون مقامات امنیتی ولایت قندوز در این مورد ابراز نظر نکرده‌اند.
این در حالی‌ است که چند روز پیش ولسوالی زیباک ولایت بدخشان نیز به‌دست گروه طالبان سقوط کرد.