مجلس سنا خواستار دقت بیشتر در انجام حملات هوایی از سوی نیروهای امنیتی شد

اطلاعات روز: مجلس سنا می گوید که افزایش حملات هوایی بر مواضع تروریستان، سبب افزایش تلفات افراد ملکی در کشور نیز شده است.
این مجلس از نیروهای بین المللی مستقر در افغانستان و نیروهای امنیتی کشور می خواهند که در انجام حملات هوایی از دقت بیشتر کار گیرند تا تلفات افراد ملکی کاهش یابد.
محمد هاشم الکوزی رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس سنا که در نشست( امروز یکشنبه، 5 قوس) این مجلس صحبت می کرد، گفت که حملات هوایی نیروهای خارجی در کشور سبب افزایش تلفات افراد ملکی شده است.
آقای الکوزی با انتقاد از افزایش تلفات افراد ملکی در کشور بیان داشت که نیروهای خارجی در افغانستان خودسرانه اهدافی را مورد حمله‌ی هوایی قرار می دهند که احتمال افزایش تلفات افراد ملکی در آن نهفته است.
به گفته وی، در حملات هوایی نیروهای خارجی در یک هفته‌ی اخیر در هلمند و میدان وردک، بیشتر افراد ملکی هدف قرار گرفته اند.
او از نیروهای امنیتی کشور نیز خواست که برای انجام حملات هوایی دقیق گزارش دهند تا از تلفات غیر نظامی جلوگیری شود.
محی‌الدین منصف، سناتور ولایت کاپیسا در مجلس سنا نیز گفت که در یک حمله هوایی در دره‌ی افغانیه این ولایت نیز به شمول زنان و کودکان افراد ملکی قربانی شده اند.
آقای منصف افزود که نیروهای بین المللی به خاطر هدف قراردادن یک فرمانده‌ی طالبان این حمله را انجام داده‌اند ولی زنان و کودکان نیز در این حمله کشته شده اند.
در همین حال، فضل‌هادی مسلم یار، رییس مجلس سنا نیز افزایش تلفات افراد ملکی را در کشور پذیرفتنی ندانسته و تاکید دارد که انجام حملات هوایی باید از دقت بیشتر کار گرفته شود.
آقای مسلم یار خاطر نشان کرد که در انجام حملات هوایی باید از تلفات افراد ملکی جلوگیری شود.
بر اساس راهبرد جدید امریکا در مورد افغانستان، اخیراً حملات هوایی نیروهای امریکایی بر مواضع تروریستان در نقاط مختلف کشور به ویژه در ولایت هلمند افزایش یافته است و گفته می شود که این حملات نتیجه‌ی خوبی را برای سرکوب تروریستان در پی داشته است.
وزارت دفاع افغانستان نیز گفته است که انجام حملات هوایی ضربات محکمی را بر دشمنان افغانستان وارد کرده است.
نیروهای امریکایی در افغانستان به تاز گی اعلام کرده‌اند که حملات هوایی بر منابع مالی هراس افگنان طالب را در کشور افزایش داده اند.