مجلس سنا: قضیه‌یی دو فرمانده‌ی پولیس در پکتیکا بررسی شود

اطلاعات روز: مجلس سنا درگیری مسلحانه میان دو فرمانده‌ی پولیس را در ولایت پکتیکا شرم آور خوانده و به بررسی و محاکمه‌ی این دو فرمانده تاکید کرد.
دو روز پیش، فرمانده‌ی یک کندک پولیس و آمر حوزه اول امنیتی شهر شرنه در ولایت پکتیکا به شکل مسلحانه باهم درگیری شدند که در نتیجه‌ی آن پنج سرباز پولیس در این درگیری کشته و بیش از 20تن دیگر زخمی شدند.
گفته می‌شود در میان زخم‌یان این رویداد افراد ملکی نیز وجود دارند.
این درگیری پس از یک مشاجره‌ی لفظی میان آمر حوزه و فرمانده‌ی یک کندک پولیس رخ داده است.
در همین حال، مجلس سنا این درگیری را شرم آور خوانده و خواستار زیر پیگرد قرارگرفتن عاملان این درگیری شدند.
فضل‌هادی مسلم یار، رییس مجلس سنا که در نشست امروز( سه شنبه، 7 قوس) افزود که این حادثه برای نیروهای امنیتی کشور شرم آور است و باید عاملان زیر پیگرد قرار گیرند.
آقای مسلم یار از وزارت امور داخله خواست که عاملان این قضیه را به پنجه‌ی قانون سپرده و محکمه ‌ی آنان را علنی برگزار کند تا سبب عبرت دیگران شود.
به گفته او، مجازات عاملان این رویداد سبب خواهد شد تا دیگر کسی جرآت نکند بخاطر خواسته‌های شخصی خود، سربازان را قربانی کنند.
رحمت الله اچکزی دیگر عضو مجلس نیز این حادثه را تاسف‌بار خواند و گفت که نیروهای امنیتی بجای تامین امنیت مردم، خود بخاطر پول باهم درگیر می شوند.
آقای اچکزی افزود که اگر عاملان این حادثه مجازات نشوند، عواقب بدی در پی خواهد داشت.
در همین حال، جمعه الدین گیانوال، سناتور ولایت پکتیکا در مجلس سنا می گوید که این درگیری بر سر توزیع پول یک پاسگاه امنیتی، میان دو فرمانده‌ی پولیس اتفاق افتاده است.
آقای گیانوال نیز از وزارت داخله خواست که این حادثه را باید جدی بررسی کرده و کسانی که در این درگیری نقش اساسی داشته‌اند را مجازات کند.
او هم‌چنین فرمانده‌ی پولیس پکتیکا را در بروز این حادثه مقصر دانسته و خواستار محاکمه‌ی او نیز شد.
بر اساس گزارش‌ها در این درگیری 5 پولیس کشته و 20 پولیس دیگر زخمی شده است.
شاهدان عینی گفت‌اند که این درگیری حدود دو ساعت دوام کرده و به حد شدید بوده که باشندگان شرنه از ترس مجبور به بستن دکان‌های شان شده‌اند.
به گفته شاهدان، بازار شهر شرنه پس از این درگیری مسدود شده است.
پس از این رویداد وزارت داخله اعلام کرد که فرمانده‌ی حوزه اول پکتیکا به حالت تعلیق در آمده است.