محقق: برخی‌ها بخاطر شکست داعش مرا محکوم می‌کنند

اطلاعات روز: محمد محقق، معاون دوم ریاست‌اجراییه می‌گوید آنچه که در ایران از شکست داعش استقبال کرده نظر شخصی او بوده نه سیاست حکومت افغانستان و برخی‌ها بخاطر شکست گروه داعش در سوریه و عراق او را محکوم می‌کنند.
آقای محقق پس از اظهارات جنجال برانگیز‌اش در یک مصاحبه‌یی تلویزیونی با شبکه‌ی تلویزیونی«آریانا نیوز» گفت که او آنچه در ایران ایراد داشته، نظر شخصی‌‎اش بوده و هیچ ربطی به سیاست حکومت افغانستان ندارد.
وی گروه تروریستی داعش را یک گروه« تکفیری» خوانده گفت که شماری افراد در داخل کشور به‌خصوص آقای فضل هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنای کشور بخاطر این که گروه داعش در کشورهای عراق و سوریه شکست خورده است، او را محکوم می‌کنند.
آقای محقق در واکنش به سخنان آقای مسلم‌یار افزود« مسلم‌یار من را بخاطر شکست داعش متهم می‌سازد در حالی که خودش متهم به حمایت از افراد انتحاری است.»
قبل از این مسلم‌یار، سخنان آقای محقق را«شرم‌آور» خوانده و گفته بود که آقای محقق باید محاکمه شود.
معاون دوم‌ ریاست‌اجراییه می‌گوید که واکنش‌ها در مورد سخنان‌اش حمایت از داعش است و اتهاماتی که بر او وارد شده«اتهامات تبارگرایانه و داعش گرایانه است.»
آقای محقق می‌گوید که از سخنان، فضل هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنای کشور«بوی جنگ داخلی‌» می‌آید و او خواهان تکرار جنگ‌های داخلی دهه‌ی هفتاد در افغانستان است.
محقق گفت در نشستی که از او دعوت شده بود، بحث‌ها پیرامون شکست داعش در عراق و سوریه بود که او قطعآ از گروه داعش تمجدید و تقدیر نمی‌کرد.
آقای محقق گفت:« در این نشست که برگزار شده بود سه نکته بیش نداشت یا من می‌گفتم که داعش بسیار مردمان خوب هستند در عراق و سوریه گل کاشته‌اند، مسلمان خوبی بودند خانه‌ی کسانی که با این گروه جنگ کردند، خراب. یا می‌گفتم در قضیه‌ی داعش ما را غرض نیست و این که چگونه یک گروهی است ما در قبال آن هیچ حرفی نداریم و گزینه سوم این بود که می‌گفتم داعش یک گروه تروریستی، گروه جنایت کار بین المللی است و خوب شد که کشورها اجماع کردن و این گروه را شکست دادند. من طبعآ دو صورت اول ودوم آن را نمی‌گفتم چون نه طرفدار داعش هستم و نه در قضیه‌ی داعش بی طرف، من در آنجا از سقوط دولت خود خوانده‌ی داعش استقبال کردم و ازهمه کسانی که علیه این گروه در آنجا جنگ کردند، قدر دانی کردم».
او در این گفت‌گو یکبار دیگر از نیروهای ارتش عراق و سوریه، گروه فاطمیون که درآن جنگ‌جویان افغان نیز شامل استند، بخاطر شکست داعش قدر دانی کرده گفت:« من از داعش حمایت نکردم من علیه داعش گپ زدم، ما نیرو اعزام نکردیم و نمی کنیم وکسانی در جنگ داعش شرکت کردن دست شان درد نکنند».
معاون دوم ریاست‌اجراییه می‌گوید، کسانی که به سخنان او واکنش نشان داده‌اند همکار گروه داعش اند« کسانی که واکنش نشان می‌دهند از جمع کسانی‌اند که حرف‌های داعش را می‌زنند، و حالا که من علیه داعش حرف زدم به جان من چسپیده‌اند، یخن من را گرفته که چرا داعش شکست خورده».
آقای محقق می‌گوید که سخنان او با سخنان عبدالله عبدالله‌، رییس‌اجراییه کشور نیست زیرا، حکومت افغانستان نمی‌خواهد که افغان‌ها در جنگ هیچ کشوری دخیل باشند.
قبل از این عبدالله عبدالله نیز گفته بود که حکومت افغانستان خواستار شرکت افغان‌ها در جنگ هیچ کشوری نیست.
معاون دوم ریاست‌اجرایی هفته‌ی گذشته در همایشی که در تهران برگزار شده بود از نیروهای ارتش عراق و سوریه، لشکرفاطمیون که در آن شهروندان افغانستان نیز در جنگ سوریه علیه داعش شرکت کرده‌اند، قدردانی کرده بود.
سخنان آقای محقق در تهران واکنش‌های زیادی در میان برخی از سیاست‌مداران، اعضای پارلمان و کاربران شکبه‌های اجتماعی را در پی داشت.

دیدگاه‌های شما
  1. من از اقای محقق یک سوال دارم وباید شرافتمندانه جواب ګویند طالبان نیز برعلیه داعش وارد جنګ است ودر بسیاری ازنقاط افغانستان داعش را قلع وقم کرده وبرادران هم مذهبی محقق در زابل نیز از طرف طالبان از زندان داعیش رهای یافتند ایا جنګ طالبان بر ضید داعش را نیز شتایش می کنند ویا بر عکس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *