یونسف 48 ملیون دالر به وزارت معارف کمک کرد

اطلاعات روز: یونسیف (دفتر حمایت از کودکان سازمان ملل متحد) به‌منظور بهبود وضعیت معارف در سال‌های 2018 و 2019، 48 میلیون دالر به وزارت معارف کشور کمک کرد.
توافق‌نامه‌ی این بسته‌ی کمکی امروز (شنبه، 9جدی) میان وزارت معارف و یونسف امضا شد.
محمد ابراهیم شینواری، سرپرست وزارت معارف در جریان امضای این توافق‌نامه گفت: «از این بسته‌ی کمکی یونسیف قرار است که در سال های 2018 – 2019 به هدف توانمند‌سازی و انکشاف چند بخش عمده‌ی وزارت معارف استفاده شود.»
وی تاکید کرد که این مقدار پول در بخش‌های پالیسی‌سازی، ارتقای ظرفیت‌، انکشاف نصاب تعلیمی و دسترسی به آموزش باکیفیت اطفال در افغانستان به مصرف می‌رسد.
او افزود که ایجاد هزار باب صنف درسی پیشامکتب، ایجاد 7 هزار صنف آموزشی تسریعی محلی، آموزش 7 هزار معلم مسلکی، فراهم کردن مواد درسی و ایجاد فرصت‌های آموزشی باکیفیت و دوامدار برای 120 هزار دانش‌آموزش از اولویت‌های وزارت معارف است.
یونسیف هدف از کمک 48 میلیون دالری‌اش را، آموزش دختران، اطفال خارج از مکتب، گزارش‌دهی از فعالیت‌ها، نظارت تعلیمی و انکشاف پالیسی علمی و استراتیژی وزارت معارف عنوان کرد.
ادیل خُدر، مسئول یونسیف در افغانستان از نظام آموزش و پرورش کشور حمایت کرد و گفت این نهاد آماده است که در بخش‌های مختلف به کمک‌هایش با معارف افغانستان ادامه دهد.