اولین توییت ترمپ در سال نو: “کمک‌ 33 میلیاردی امریکا به پاکستان احمقانه بود”

اطلاعات روز: دونالد ترمپ، در نخستین روز سال نو میلادی، در اولین توییت خود پس از تبریکی، کمک‌های 33 ملیاردی امریکا به پاکستان را احمقانه خواند.
چهل و پنجمین رییس جمهوری ایالات متحده‌ی امریکا در شبکه‌ی اجتماعی توییتر همزمان به مقام‌های امریکایی و پاکستانی تاخت. او کمک‌های مالی 15 سال اخیر امریکا به پاکستان را “احمقانه” خواند و همچنان دولت پاکستان را دروغ‌گو و فریبکار دانست: “ایالات متحده‌ی امریکا به‌طور احمقانه‌ای‌ بیش از 33 میلیارد دالر در جریان 15 سال گذشته به پاکستان کمک کرده است. اما پاکستان به جز دروغ و فریب‌کاری چیزی تحویل ما نداده و رهبران ما را احمق پنداشته است. دیگر بس است.”
آقای ترمپ در این توییت‌اش به پناه‌‌دادن پاکستان به تروریستان اشاره کرده و گفته است که پاکستان به تروریستانی پناه می‌دهد که امریکا در افغانستان به دنبال آن‌ها است.
این نخستین هشدار و موضع تند ترمپ به پاکستان در سال 2018 میلادی است. آقای ترمپ همیشه بخشی از حرف‌ها و موضع‌های جدی و جنجالی‌اش را در شبکه‌ی اجتماعی توییتر نشر می‌کند.
بیشتر از 45 میلیون دنبال‌کننده آقای ترمپ را در این شبکه‌ی اجتماعی دنبال می‌کند و برعکس او تنها 45 نفر را دنبال می‌کند.
این توییت رییس جمهوری ایالات متحده‌ی امریکا نشان می‌دهد که او بیش از هر زمانی دیگر از کمک‌های مالی کشورش به پاکستان خشمگین است. کشوری که به گمان او به جای همسویی با سیاست امریکا، با استفاده از کمک‌های میلیاردی این کشور، منافع خودش را دنبال کرده است.
پیش از نیز آقای ترمپ به پاکستان بارها هشدار داده بود؛ از قطع کمک‌های مالی تا گرفتن ردپای تروریستان در خاک این کشور با حملات نظامی.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *