ارگ: نباید خون شهروندان افغانستان برای اهداف بیگانگان در کشورهای دیگر ریخته شود

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری پس از نشر گزارش‌ها از کشته شدن دو هزار افغان در جنگ داخلی سوریه می‌گوید که مخالف جنگ‌های نیابتی در افغانستان و کشورهای دیگر است و نباید خون فرزندان افغانستان برای اهداف بیگانگان در کشورهای دیگر ریخته شود.
شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخن‌گوی ریاست‌جمهوری در این رابطه می‌گوید: «ما مخالفت خود را با هرنوع جنگ نیابتی در افغانستان بارها اعلام کرده‌ایم و همین‌گونه مخالفت خود را با جنگ نیابتی در کشورهای دیگر هم به‌صراحت اعلام کرده‌ایم. نباید خون فرزندان این وطن برای اهداف بیگانگان در کشورهای دیگر ریخته شود.»
اخیراً یکی از مسئولان «لشکر فاطمیون» ایران گفته است که دستکم دو هزار نفر از جنگ‌جویان افغان در جنگ سوریه کشته و هشت هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.
زهیر مجاهد، مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون به روزنامه‌ی شرق ایران گرفته است «تاکنون در این جنگ بیش از دو هزار کشته و هشت هزار زخمی شدند.»
لشکر فاطمیون متشکل از جنگجویان افغانستان است که از طرف ایران به جنگ سوریه و عراق فرستاده می‌شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که ایران با تطمیع مهاجران افغانستان در این کشور، آنان را به جنگ سوریه می‌فرستد. قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران از طراحان اصلی ایجاد «لشکر فاطمیون» در سوریه گفته شده‌ است که مهاجران افغان را تشویق به جنگ در سوریه می‌کند.

بیشتر بخوانید

دو هزار افغان در جنگ سوریه کشته شده‌اند