پاکستان:27 عضو گرو طالبان و شبکه‌ی حقانی را به دولت افغانستان تسلیم کردیم

اطلاعات روز: حکومت پاکستان اعلام کرد که در ماه نوامبرسال 2017 میلادی ۲۷ فرد مظنون گروه طالبان و شبکه‌ی حقانی را به حکومت افغانستان تسلیم داده است.
به نقل از رادیو صدای امریکا؛ مقام‌های اسلام آباد گفته‌اند که این اقدام به عنوان بخشی از تلاش‌های پاکستان به منظور جلوگیری استفاده از خاک آن کشور برای حملات تروریستی فرامرزی توسط تندروان است.
محمد فیصل، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی پاکستان گفته است:«پاکستان به اعمال فشار بر عناصر طالبان افغان و شبکه‌ی حقانی ادامه می‌دهد تا نگذارد آن گروه‌ها برای حملات و فعالیت‌ها در افغانستان، از خاک پاکستان استفاده کنند».
پاکستان هویت این افراد را مشخص نکرده و بیشتر از این جزئیات نداده است.
حکومت افغانستان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.
قبل از این دونالد ترمپ پاکستان را به دورغگویی متهم کرده بود. آقای ترمپ در نخستین روزهای اول سال 2018 میلادی در صفحه‌ی تویترش نوشت که میلیاردها پول امریکا برای کمک به پاکستان به هدر می‌رود.
پس از آن وزارت خارجه‌ی آن کشور اعلام کرد که تا زمانی لانه‌های امن گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان از بین نرود، کمک‌های نظامی ایالت متحده به آن کشور به حالت تعلیق قرار دارد.
از سوی هم سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی پاکستان گفته است که اسلام آباد به دنبال حل و فصل جنگ افغانستان براساس گفت‌وگوهای صلح است.
او عملیات نظامی را در افغانستان برای رسیدن به صلح«ناکام» خوانده و خواهان آغاز دوباره‌ی مذاکره صلح شده است.
آقای فیصل گفت که گروه مشوره دهی چهارجانبه، شامل افغانستان، پاکستان، چین و ایالات متحده «مناسب ترین نشست برای کمک به پیشرفت روند صلح در افغانستان است».
نشست چهار جانبه‌ی صلح در سال ۲۰۱۶ شکل گرفت و چندین بار باهم نشست‌های را پیرامون صلح افغانستان برگزار کرده‌اند.
این در حالی است که پس از حملات مرگبار اخیر گروه طالبان که صدها کشته و زخمی از شهروندان و نیروهای امنیتی در افغانستان گرفت، دونالد ترمپ، رییس‌جمهور امریکا گفته که با طالبان مذاکره نمی‌کند.
هم‌چنان حکومت افغانستان می‌گوید که طالبان شانس گفت‌وگوهای صلح را از دست داده و باید صلح را در میدان‌های جنگ جستجو کرد.
در این مورد بیشتر بخوانید:

ترمپ: با طالبان مذاکره نمی‌کنیم