کشته‌شدن 11 تن از نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی سانچارک سرپل

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت سرپل می‌گویند که در حمله‌ی اخیر شورشیان مسلح بر پاسگاه‌های نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی سانچارک این ولایت، ۱۱ نیروی خیزش مردمی کشته و دو تن از این نیروها زخمی شده‌اند.
محمدظاهر وحدت، والی سرپل این حمله را «وحشت‌ناک و گسترده» توصیف کرده و می‌گوید شورشیان در این حمله از تاکتیک‌های جنگی جدید استفاده کرده‌اند.
این حمله نیمه‌ی شب ۲۵ حمل بر پاسگاه‌های نیروهای خیزش مردمی در روستاهای «تغای‌خوجه و تبر» سانچارک انجام شده است. آقای وحدت هم‌چنان گفت که در این درگیری به‌شمول نورالدین مشهور به حاجی خالد یک‌تن از فرمانده‌هان برجسته‌ی تروریستان که تک‌تیرانداز نیز بود همراه با سه مخالف مسلح دیگر کشته و چهار تن‌شان زخمی شده‌اند.
وحدت می‌گوید که در حال حاضر نیروهای کمکی به ساحه اعزام شده و وضعیت در کنترل نیروهای امنیتی است.
والی سرپل در نوار تصویری‌یی که منتشر کرده، با اشاره به ناامنی‌ها در این ولایت می‌گوید که مخالفان مسلح بارها با راه‌اندازی حمله‌های متنوع قصد تصرف سرپل را داشتند اما تاکنون موفق نشده‌اند.
وحدت انتقاد دارد که او در دو سال گذشته بارها خواستار راه‌اندازی عملیات نظامی در ولایت سرپل شده است، اما بنا به‌دلایل و مشکلاتی در حکومت، تاکنون این عملیات راه‌اندازی نشده است.