پنج ماین‌روب مسیر تاپی از سوی طالبان در قندهار کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی قندهار می‌گویند که افراد گروه طالبان پنج ماین‌روب مسیر لوله گاز تاپی را در ولسوالی میوند این ولایت کشته و یک ماین‌روب دیگر را با خود برده‌اند.
جنرال رازق، فرمانده پولیس قندهار گفته که افراد مسلح طالبان صبح امروز (دوشنبه، 31 ثور) پنج ماین‌روب را در منطقه‌ی ملنگ کاریز ولسوالی میوند با شلیک گلوله کشته و یک ماین‌روب دیگر را با خود برده‌اند.
جاوید فیصل، معاون سخن‌گوی ریاست اجراییه در صفحه‌ی توئیتر خود نوشته که این ماین‌روبان مصروف پاکسازی ماین مسیر لوله گاز موسوم به تاپی بودند و افراد طالبان آنان را کشته‌اند.
آقای فیصل افزوده: «این نشان می‌دهد که طالبان دشمن تمام مردم افغانستان است و برای نشان دادن بربریت خود و آسیب رساندن به پروژه‌های ملی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.»
اما گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.
گفته می‌شود که این ماین‌روبان مربوط مؤسسه‌ی ماین‌روبی «اِی‌ام‌دی‌سی» بوده‌اند.
لوله‌ی گاز تاپی از ترکمنستان به پاکستان و هند (تاپی) ۱۸۱۴ کیلومتر طول دارد که ۸۱۶ کیلومتر آن داخل خاک افغانستان از ولایت‌های هرات، فراه، هلمند و قندهار می‌گذرد.
به تاریخ چهارم حوت سال گذشته کار عملی پروژه‌ی تاپی در خاک افغانستان رسماً آغاز شد. آن زمان گروه طالبان با نشر اعلامیه‌یی از این پروژه اعلام حمایت کرد و گفت امنیت این پروژه را در مناطق تحت تصرف‌شان تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانید

همزمان با آغاز کار پروژه‌ی تاپی در افغانستان، طالبان از این پروژه حمایت کردند

تاپی؛ از بهره‌وری اقتصادی تا چالش‌های اقتصادی- سیاسی

فصل جدید همکاری‌های اقتصادی منطقه‌یی/ هرات میزبان کشورهای عضو تاپی است