«اخیراً رهبران طالبان با مقام‌های پاکستانی در کراچی دیدار کرده‌اند»

اطلاعات روز: قول اردوی 209 شاهین در شمال کشور اعلام کرده است که در روزهای گذشته رهبران گروه طالبان به‌دعوت رسمی مقام‌های پاکستانی در شهر کراچی با این مقام‌ها دیدار کرده‌اند.
در خبرنامه‌ی قول اردوی شاهین که امروز (یک‌شنبه، 13 جوزا) منتشر شده، آمده است که پاکستانی‌ها به سران گروه تروریستی طالبان دستور داده که با حملات تروریستی نیروهای افغانستان را مصروف نگه‌دارند.
خبرنامه افزوده که در روزهای گذشته رهبری گروه تروریستی طالبان به‌شمول ملا هبت‌الله آخوندزاده رهبر طالبان همراه با سراج‌الدین حقانی و ملا یعقوب معاونین او ــ سراج‌الدین حقانی رهبر شبکه‎ی حقانی نیز است ــ در شهر کراچی با مقام‌های پاکستانی دیدار کرده‌اند.
در خبرنامه آمده: «در این نشست مقام‌های نظامی پاکستان از رهبری تروریست‌های طالب خواسته تا با افزایش حمله‌های انفجاری و انتحاری بر نظامیان افغانستان، آنان را مصروف نگه دارند تا پاکستان بتواند به حصار کشی‌‎اش در مرز با افغانستان بدون کدام مشکلی ادامه دهد.»
مقام‌های افغانستان پیش از این نیز پاکستان را به حمایت از گروه‌های هراس‌افگن که در افغانستان مصروف جنگ‎اند، متهم کرده بودند. پاکستان همواره این اتهام‌ها را رد کرده و گفته خود این کشور قربانی تروریسم است.
از سوی دیگر قول اردوی شاهین در چند خبرنامه‌ی دیگر از تلفات بلند هراس‌افگنان طالب در چند ولایت شمالی کشور خبر داده است.
براساس این خبرنامه‌ها، در ولایت بدخشان 12 هراس‌افگن کشته و 14 هراس‌افگن دیگر زخمی شده‌اند. در ولسوالی خواجه غار ولایت تخار هشت جنگجوی طالب کشته، شش تن زخمی و چهار فرد مشکوک بازداشت شده‌اند.
در ولایت قندوز چهار جنگجوی طالب کشته، پنج تن زخمی و دو تن از افراد کلیدی طالبان به‌ نام‌های حاجی نجیب‌الله مسوول اکمالات طالبان و شاه محمود مسوول ارشاد و دعوت در ولسوالی دشت ارچی بازداشت شده‌اند.