طالبان با حمله بر ولسوالی کهمرد بامیان 11غیرنظامی را به گروگان گرفتند

اطلاعات روز: مسئوولان امنیتی ولایت بامیان می‌گویند که گروه طالبان شب گذشته در مربوطات ولسوالی کهمرد پس از یک حمله‌ی تهاجمی ۱۱ غیرنظامی این ولایت را باخود بردند.
حمیدالله خدایی؛ فرمانده پولیس ولایت بامیان، گفت:«‌شب گذشته گروه طالبان مسلح بالایی منطقه «سرگلی» این ولسوالی حمله کردند و با ضرب و شتم 11 تن از باشنده‌های این منطقه را با خود بردند.»
وی افزود: «گروه طالبان از میان این ۱۱ تن یکی از این گروگان‌ها را به شهادت رسانده و ۱۰ تن دیگر این اسیران را به ولایت سمنگان منتقل کرده‌اند».
آقای خدایی همچنان  افزود که  گروه طالبان ابتدا بالایی منازل مسکونی مردم حمله کردند و با تلاشی خانه‌های مردم اموال گران‌بها، زیورآلات، دو عراده موتر نوع مازدا و چهار عراده موتر سایکل را نیز باخود برده‌اند.
فرمانده پولیس بامیان می‌گوید که  گروه طالبان پس از حمله بر روستای سرگلی این ولسوالی حملات‌شان را بالای پوسته‌های اشپشته‌ی این ولسوالی آغاز کردند که پس از چهار ساعت درگیری حملات آنان دفع شد.
آقای خدایی در ادامه گفت، در این حمله‌ی طالبان به نیروهای امنیتی کدام آسیبی نرسیده است و یک ‌تن از گروه طالبان زخمی شده است.
وی از حمله احتمالی دوباره گروه طالبان بالای پوسته‌های امنیتی این ولایت خبرداده گفت: «گروه طالبان قصد دارد تا دوباره از طریق منطقه دو آب ولایت سمنگان بر این ولسوالی حمله نمایند.»
ولسوالی کهمرد با ولایت‌های سمنگان و بغلان هم مرز می‌باشد که هر از گاهی از سویی گروه طالبان این ولسوالی مورد تهدید امنیتی قرار می‌گیرد.
این در حالی است که چندی قبل نیز ۷ طالب مسلح بالای سایت انتخاباتی در این ولسوالی حمله کرده بودند که در نتیجه یک طالب کشته و ۶ طالب دیگر از سویی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.