رییس‌جمهورغنی در دیدار با ولسوالان کابل: با غاصبان زمین برخورد جدی شود

اطلاعات روز: رییس‌جمهور غنی امروز (سه‌شنبه، 9 اسد) در دیدار با والی و ولسوالان کابل در ارگ گفته که با غاصبان زمین برخورد جدی شود.

آقای غنی در این دیدار مشکلات عمده در ولسوالی‌های کابل را عدم هماهنگی ادارات دانسته و تأکید کرده که باید دراین زمینه تفکیک واضح به ‌وجود آید.

غنی با  با اشاره به پولیس غیرمسلکی در ولسوالی‌ها، به رییس اداره مستقل ارگان‌های محلی، رییس عمومی اداره امور ریاست‌جمهوری و والی کابل هدایت ‌داده که به منظور بهبود هماهنگی در ادارات واحدهای سومی، طرح همه‌جانبه را آماده کنند.

او همچنان به‌منظور بهبود وضعیت امنیتی ولسوالی‌های کابل، به مسوولان امنیتی مربوطه هدایت ‌داده تا مشترکاً طرح امنیتی را ترتیب نمایند و «با غاصبین برخورد جدی صورت گیرد.»

رییس‌جمهور به ولسوالان کابل هدایت ‌داده تا شوراهای مردمی را در ولسوالی‌ها ایجاد نمایند و هم‌چنان به‌خاطر کاهش بی‌کاری و مهار آب‌ها در مشوره با مردم محل، یک طرح را آماده کنند.

او به والی کابل نیز هدایت‌ داده که فهرست مکاتب ولسوالی‌ها را ترتیب کنند تا در دو سال آینده، در فهرست ایجاد ۶۰۰۰ مکتب با استفاده از صنعت قطعات پیش‌ساخت، شامل شوند.

مشکلات و پیشنهادات ولسوالان ۱۴ولسوالی کابل روی موضوعات امنیتی، حضور افراد مسلح غیرمسوول، افزایش نیروهای امنیتی در برخی ولسوالی‌های کابل، بی‌کاری، تعمیر برای مکاتب، افزایش پروژه‌های انکشافی، نبود تسهیلات صحی و سرک‌های پخته و غصب زمین از سوی زورمندان بوده که با رییس‎جمهور در میان گذاشته‌اند.