کمیسیون انتخابات به رسانه‌ها: نامزدان انتخابات را در برنامه‌های خود دعوت نکنید

اطلاعات روز: رفیع صدیقی، رییس کمیته رسانه‌های کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به رسانه‌ها هشدار داد در صورتی که دقت، توازن و بی‌طرفی را در جریان اطلاع‌رسانی شان رعایت نکنند، تخلف رسانه‌یی حساب شده و در برابر آنان اقدام خواهد شد.

رییس کمیته رسانه‌های کمیسیون مستقل انتخابات امروز دوشنبه (26 سنبله) در یک نشست خبری در کابل گفت که این کمیته تمامی فعالیت‌های اطلاع‌رسانی رسانه‌ها را زیر نظر دارد و در صورت عدم رعایت اصول اطلاع‌رسانی،‌ در مرحله‌ی اول به این رسانه‌ها اخطاریه داده شده و در نهایت اعتبارنامه‌ی شان باطل خواهد شد.

آقای صدیقی افزود: «رسانه‌ها نباید نامزدانی که در فهرست نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی قرار دارند، را به برنامه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دعوت کنند. درکی که کمیته رسانه‌های کمیسیون انتخابات دارد، این است که دعوت کردن این نامزدان کمپاین غیرمستقیم و پیش از وقت محسوب می‌شود و یک تخلف رسانه‌یی است.»

او از نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان نیز خواست که به قوانین انتخابات و طرزالعمل‌ها و لوایح کمیسیون انتخابات احترام گذاشته و به مبارزات انتخاباتی پیش از وقت پایان بدهند.

به گفته‌ی رییس کمیته رسانه‌های کمیسیون انتخابات کسانی‌که اقدام به مبارزات پیش از وقت می‌کنند، این اقدام شان تخطی نه بلکه تخلف حساب شده و با آن‌ها برخورد خواهد شد.رفیع صدیقی در این نشست خبری تأکید کرد که در روزهای آینده فهرست نامزدانی که دست به مبارزات پیش از وقت زده اعلام می‌شود و اقدام کمیته رسانه‌ها در برابر آنان نیز در حضور رسانه‌ها با مردم شریک خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *