روند توزیع تذکره‌های کاغذی برای انتخابات به پایان رسید

اطلاعات روز: اداره ثبت و احوال نفوس کشور از پایان روند توزیع تذکره‌های کاغذی برای پروسه انتخابات خبر داده و گفته است که از زمان آغاز این روند تاکنون نزدیک به 6 هزار و 400 جلد کتاب اساس جمع آوری کرده است.

همایون محتاط، رییس عمومی اداره ثبت و احوال نفوس امروز سه‌شنبه (27 سنبله) در یک نشست خبری در مرکز رسانه‌های حکومت گفت که از ماه حوت سال گذشته خورشیدی تاکنون در 34 ولایت کشور 6 هزار و 389 جلد کتاب اساس جمع آوری شده است که هر کدام آن شامل 820 ریکارد می‌باشد.

آقای محتاط افزود که از این مقدار کتاب، تاکنون 5 هزار و 34 جلد آن از ولایت‌ها به مرکز انتقال داده شده و یک هزار و 355 جلد دیگر آن نیز در آینده نزدیک به کابل خواهد رسید.

او علاوه کرد که روند ثبت دیتابیس کتاب های اساس که تا اکنون از ولایت ها به مرکز انتقال یافته اند تکمیل شده است و کار بررسی، تحلیل وارزیابی کتاب های اساس نیز با دقت ادامه دارد.

رییس اداره عمومی ثبت و احوال نفوس همچنان گفت این اداره در همکاری نزدیک با کمیسیون انتخابات قرار داشته و موارد مشکوک را به این کمسیون اطلاع می‌دهد.

او گفت که اداره ثبت و احوال نفوس تاکنون ۵۰۰ جلد کتاب اساس بررسی که از این میان ۳۸۰ ریکارد مشکوک به کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شده تا باطل شوند.

این در حالی است که به تاریخ 10 سنبله ائتلاف ملی بزرگ افغانستان اسنادی را فاش کرد که نشان می‌داد روی صدها شناسنامه‌ی جعلی برچسپ‌های اصلی نصب شده است. این اسناد نشان می‌داد که از یک عکس در چندین شناسنامه استفاده شده است.

این ائتلاف حکومت و کمیسیون انتخابات را متهم به انجام تقلب در انتخابات پارلمانی پیشرو کرد و اعلام کرد که شماری از این شناسنامه‌ها در اداره ثبت احوال نفوس ثبت شده است.

به دنبال افشاگری‌های ائتلاف ملی بزرگ افغانستان، محمد اشرف غنی، ‌رییس جمهور هیأتی را برای بررسی چگونگی جعل و تقلب در روند توزیع شناسنامه در یک سال گذشته تعیین کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *