ARG

حکومت افغانستان: از بین بردن تروریسم نیازمند همکاری مشترک همه کشورها است

اطلاعات روز: ریاست‌جمهوری افغانستان حمله افراد مسلح بر رژه نظامی در شهر اهواز ایران را محکوم کرده و گفته است که تروریسم پدیده منطقه‌یی و جهانی است و برای از بین بردن آن به همکاری مشترک و صادقانه همه کشورها نیاز است.

در یک اعلامیه ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان که امروز (یک‌شنبه، اول میزان) منتشر شده آمده است که حکومت و مردم افغانستان سال‌ها در راه مبارزه با تروریسم قربانی داده و در حال حاضر نیز نیروهای امنیتی این کشور در خط نخست مبارزه با این پدیده قرار دارند.

در اعلامیه گفته شده که مبارزه مشترک و بدون تفکیک کشورهای منطقه می‌تواند مؤثریت مبارزه با تروریسم را بیشتر کند.

ریاست‌جمهوری افغانستان افزوده: «ما معتقد هستیم که تروريسم مرز نمی‌شناسد و دشمن همه بشريت است، زیرا شهروندان همه کشورها را در هرکجا هدف قرار می‌دهد و به همين دليل وقت آن رسيده است تا با اجماع همگانی عليه اين پديده مقابله صادقانه و جدی صورت گیرد.»

در همین حال، ریاست اجراییه افغانستان نیز حمله بر رژه نظامی در شهر اهواز ایران را محکوم کرده و گفته است که این حمله، باردیگر ضرورت همبستگی و کار مشترک در مبارزه با تروریسم را در سطح منطقه و جهان برجسته‌تر می‌سازد.

در حمله روز شنبه، ۳۱ سنبله، افراد مسلح بر رژه نظامی در شهر اهواز ایران، 25 نفر کشته و 60 نفر دیگر زخمی شدند.

نخست گروه «مقاومت ملی الاهواز» مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است. سپس گروه داعش نیز گفت که این حمله کار این گروه بوده است.