وزارت معارف معاش معلمان را از طریق مبایل پرداخت می‌کند

اطلاعات روز: وزارت معارف تفاهم‌نامه‌یی با وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی امضا کرد که بر اساس آن قرار است، معاشات معلمان و کارمندان وزارت معارف از طریق موبایل پرداخت شود.

این تفاهم‌نامه امروز سه‌شنبه (۱۷ میزان) در یک نشست خبری مشترک در مرکز رسانه‌های حکومت میان میرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف و شهزادگل آریوبی، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی کشور به امضا رسید.

میرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف گفت که هدف از دیجیتالی‌شدن پرداخت معاشات معلمان و کارمندان وزارت معارف، جلوگیری از پرداخت پول‌های غیرمجاز، حذف معتمدان از سیستم معاشات، تسریع پرداخت معاشات، تأمین شفافیت،‌ امنیت روانی معلمین و داشتن ارقام مشخص از معلمین می‌باشد.

آقای بلخی گفت: «برای این‌که معلمین و کارمندان وزارت معارف بتوانند معاش‌شان را از طریق موبایل دریافت کنند، لازم است ثبت بایومتریک شوند که این پروسه‌ی تخنیکی به همکاری وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی صورت می‌گیرد.»

در همین حال، شهزادگل آریوبی، وزیر مخابرات گفت که با امضای این تفاهم‌نامه قرار است در مرحله‌ی نخست معاشات معلمین و کارمندان وزارت معارف در ولایت‌های قندهار، پروان وننگرهار پرداخت شده و به دنبال آن این برنامه در سراسر کشور تطبیق خواهد شد.

از سویی هم، وزارت معارف کشور اعلام کرد که از زمان آغاز کمپین‌های انتخاباتی تاکنون ۱۳ نفر از معلمان و کارمندان این وزارت از وظایف‌شان برکنار شده‌اند.

نوریه نزهت، سخنگوی این وزارت امروز سه‌شنبه (۱۷ میزان) در نشست خبری در مرکز رسانه‌های حکومت گفت که این افراد به دلیل شرکت در کاروزارهای انتخاباتی برخی از نامزدان انتخابات پارلمانی، برکنار شده‌اند.

خانم نزهت افزود که این افراد بدون درنظرگرفتن دساتیر وزارت معارف، در کاروزارهای انتخاباتی برخی از نامزدان شرکت کرده بودند.

این در حالی است که وزارت معارف یک روز پس از آغاز کمپین‌های انتخاباتی، به تمامی کارمندان این وزارت هشدار داده بود که از امکانات دولت در کمپین‌های انتخاباتی استفاده نکنند.

وزارت معارف همچنان گفته بود که افراد متخلف نه تنها مورد بازپرس قرار خواهند گرفت، بلکه در مورد عزل‌شان نیز تصمیم گرفته خواهد شد.