وزارت داخله: در صورت نیاز، ۷۰ هزار نیرو امنیت انتخابات را تامین خواهد کرد

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرد که بیش از ۵۵ هزار نیروی امنیتی به منظور تأمین امنیت انتخابات ۲۸ میزان در نظر گرفته شده‌اند و در صورت نیاز این رقم به ۷۰ هزار نیرو افزایش خواهد یافت.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله امروز چهارشنبه (۲۵ میزان) در یک نشست خبری مشترک با جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل در کابل گفت که تدابیر ویژه‌یی برگزاری انتخابات سر از فردا پنجشنبه (۲۶ میزان) گرفته خواهد شد.

آقای دانش گفت دست بیرونی‌ها در ناامن‌سازی پروسه‌ی انتخابات دخیل اند و از مردم خواست تا در همکاری با نیروهای امنیتی به دشمن اجازه‌ی مختل‌کردن این روند ملی و مردمی را ندهد.

او افزود: «از مردم افغانستان می‌خواهم که به دشمنان اجازه ندهد که این پروسه‌ی ملی را مختل ساخته و اذهان عامه را مغشوش بسازند.»

سخنگوی وزارت داخله در حالی از تدابیر ویژه‌ی انتخاباتی سخن می‌گوید که صبح امروز در یک انفجار در دفتر انتخاباتی عبدالجبار قهرمان، نامزد انتخابات پارلمانی در شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، سه نفر به شمول خود قهرمان کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

 قرار است انتخابات پارلمانی به تاریخ ۲۸ میزان برگزار شود، اما تأمین امنیت انتخابات از چالش اصلی در برابر نیروهای امنیتی دانسته می‌شود.