انتخابات پارلمانی در قندهار فردا برگزار می‌شود

اطلاعات روز: براساس تاریخ تعیین‌شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، قرار است فردا شنبه (5 عقرب) انتخابات پارلمانی در ولایت قندهار برگزار شود.

کمیسیون مستقل انتخابات با ابراز آمادگی از برگزاری انتخابات پارلمانی در ولایت قندهار گفته است که تلاش می‌شود اشتباه انتخابات 28 میزان در این ولایت تکرار نشود.

به تاریخ 27 میزان،‌ در حالی که تنها یک روز به برگزاری انتخابات پارلمانی کشور باقی مانده بود، ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که بر اساس خواست مردم قندهار و پیشنهاد کمیسیون مستقل انتخابات، انتخابات پارلمانی در ولایت قندهار تا یک هفته‌ی دیگر به تعویق افتاده است.

این تصمیم در نشست اختصاصی شورای امنیت ملی افغانستان به‌ ریاست محمد‌اشرف غنی،‌ رییس‌جمهوری کشور گرفته شد.

تصمیم به تعویق افتادن انتخابات در ولایت قندهار پس از آن گرفته شده که به تاریخ 26 میزان، در حمله‌ی طالبان به دفتر والی قندهار جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس پیشین قندهار، مومن حسین‌خیل، رییس امنیت ملی قندهار کشته شدند و زلمی ویسا، والی قندهار زخمی شد.

در ولایت قندهار حدود 560 هزار نفر واجد شرایط رأی‌دهی ثبت نام کرده‌اند که قرار است برای 112 نامزد انتخابات پارلمانی از حوزه‌ی قندهار رأی بدهند.

ولایت قندهار یازده کرسی در پارلمان دارد.

این در حالی است که  براساس تقویم انتخاباتی کمیسیون مستقل انتخابات، قرار بود نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی به تاریخ 19 عقرب و نتایج نهایی به تاریخ 29 قوس اعلام شود اما به تازگی مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات گفته‌اند که ممکن است اعلام نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی با تأخیر اعلام شود.