حمله‌ی طالبان بر بخش هایی از ولسوالی جاغوری

اطلاعات روز: گزارش‌ها از ولایت غزنی می‌رساند که طالبان حوالی ساعت سه بامداد امروز از چند محل بر ولسوالی جاغوری این ولایت حمله کرده‌اند.

عارف نوری،‌ سخنگوی والی غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان بر دو پاسگاه نیروهای مرزی در این ولسوالی حمله کرده‌اند که تلفاتی نیز بر دو طرف درگیری وارد شده است، اما آمار آن مشخص نیست.

طالبان از دو مسیر مختلف بر منطقه‌ی حوتقل، هم‌مرز با ولسوالی گیلان و منطقه‌ی داوود از مسیر دره‌یی موسوم به لرگه حمله کرده‌اند.

عارف نوری افزود که در حال حاضر جنگ جریان دارد اما جزئیات بیشتر در این مورد تا کنون در دست ندارد.

منابعی از محل درگیری به اطلاعات روز می‌گوید که مقاومت مردم در منطقه‌ی گردن حوتقول با طالبان ادامه دارد و نیروهای معدودی از قوماندانی امنیه ولسوالی جاغوری به کمک مردم رسیده است.

در همین حال،‌ ارگ ریاست جمهوری تأیید می‌کند که طالبان شب گذشته بر بخش‌هایی از ولسوالی جاغوری ولایت غزنی حمله کرده‌اند.

شاه حسین مرتضوی،‌ معاون سخنگوی ریاست جمهوری امروز چهارشنبه (۱۶ عقرب) به روزنامه اطلاعات روز گفت که دولت ساعت ۳:۰۰ شب گذشته در جریان این حمله قرار گرفت و چرخبال‌های نظامی نیز از سوی مرکز توحید عملیات برای درکنترل‌گرفتن وضعیت به ولسوالی جاغوری فرستاده شده است.

مردم محل و شاهدان عینی اما می‌گویند که هیچ نیروی کمکی زمینی یا هوایی به جز چند سرباز معدود امنیتی از ولسوالی جاغوری به محل نرسیده است.

آقای مرتضوی افزود که امروز جلسه‌ی سرقوماندانی اعلی قوای مسلح نیز در مورد وضعیت امنیتی، به ویژه وضعیت امنیتی ولایت غزنی در ارگ برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *