کمیسیون انتخابات: 40 درصد معلومات وارد سیستم جمع‌آوری معلومات شده است

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که در حدود 40 درصد معلومات از دستگاه‌های بیومتریک وارد سیستم جمع‌آوری معلومات شده است.

حفیظ‌الله هاشمی، سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات امروز چهارشنبه (16 عقرب) در نشست خبری در کابل گفت که نتایج شمارش آرای پنج ولایت قندز، بغلان، کاپیسا، پکتیا و پکتیکا که نزدیک به 300 هزار معلومات می‌شود از دستگاه‌های بیومتریک به سرور عمومی انتقال داده شده است.

آقای هاشمی ابراز امیدواری کرد که تمام معلومات تا دو هفته‌ی دیگر وارد سیستم سرور شود.

او افزود که بسته‌های محافظتی 27 ولایت به شمول دستگاه‌های بیومتریک به دفتر مرکزی انتقال داده شده اما از ولایت‌های هرات، سرپل، جوزجان، فاریاب، بلخ و بادغیس به دلیل خرابی هوا تا کنون به دفتر مرکزی انتقال داده نشده است.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت که آرای شماری از مراکز رأی‌دهی در 12 ولایت بازشماری می‌شود.

آقای هاشمی گفت که در ولایت‌های بغلان 56 مرکز، غور 62 مرکز، بدخشان 60 مرکز، کاپیسا 7 مرکز، پنجشیر فیصدی زیاد مراکز، پکتیا 61 مرکز، زابل 2 مرکز، هلمند 9 مرکز، نیمروز 3 مرکز، وردک 46 مرکز، بامیان 52 مرکز و سرپل 7 مرکز آرای شان بازشماری می‌شود.

او در مورد تقویم انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: «پیشنهادات و نظریات برخی از نهاد‌های ذی‌دخل به کمیسیون مواصلت ورزیده و قرار است زمان آن از سوی کمیسیون به زودی اعلام گردد.»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *