رییس ستاد ارتش: نیروهای کمکی به مالستان و جاغوری اعزام شدند

اطلاعات روز: جنرال شریف یفتلی، رییس ستاد ارتش کشور می‌گوید که نیروهای دولتی برای مقابله با طالبان به ولسوالی‌های جاغوری و مالستان ولایت غزنی فرستاده شده‌اند.

رییس ستاد ارتش برای مردم غزنی به‌ویژه ولسوالی‌های جاغوری و مالستان «از خداوند صبر» آرزو کرد و گفت که نیروهای امنیتی و دفاع در کنار آنان قرار دارند.

آقای یفتلی حوالی ساعت یازده‌ی پیش از چاشت امروز (دوشنبه، ۲۱ عقرب) در یک نشست خبری در کابل گفت که داکتر شاه جهان، والی پیشین میدان‌وردک برای بسیج مردمی همراه با 14 تن از مقام‌های امنیتی و 40 سرباز کماندو به ولسوالی جاغوری رفته است.

او گفت که نیروهای بسیج مردمی جاغوری، قطعاتی از نیروهای کماندوی ارتش و امنیت ملی در جاغوری مستقر‌اند.

رییس ستاد ارتش همچنان گفت که قطعات کماندو به وقت و زمانش به ولسوالی مالستان اعزام شدند و در حال حاضر نیز رییس امنیت ملی ولایت ارزگان و رییس ارکان لوای چهار در مالستان حضور دارند.

او از حضور هیأت با صلاحیت ریاست جمهوری به ریاست اسدالله فلاح، مشاور رییس‌جمهور در امور حل منازعات در ولسوالی‌های مالستان و جاغوری یاد کرد و گفت که این هیأت بیش از ده روز می‌شود که در این دو ولسوالی حضور دارد.

رییس ستاد ارتش گفت که حکومت اقداماتی را روی دست گرفته است و به‌زودی نتیجه‌ی جنگ ولایت غزنی تغییر می‌کند.

او گفت که تاکنون 200 جنگجوی طالب در درگیری با نیروهای دولتی و مقاومت مردمی در ولسوالی‌های مالستان و جاغوری کشته شده‌اند.

رییس ستاد ارتش درحالی از اعزام نیروی کمکی به این دو ولسوالی خبر می‌دهد که صدها تن از باشندگان کابل و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کابل شب‌هنگام دست به اعتراض زده و در برابر ارگ ریاست جمهوری گردهم آمده‌اند.

این معترضان حکومت را به بی‌توجهی در تأمین امنیت ولسوالی‌های مالستان، جاغوری و ارزگان خاص متهم کرده و می‌خواهند حکومت «باید» مواضع طالبان را در این مناطق بمباران کند.

طالبان نزدیک به یک هفته پیش حملات گسترده‌یی را بر بخش‌هایی از ولسوالی جاغوری در روستای حوتقول آغاز کردند. سه روز پیش طالبان بر مرکز ولسوالی مالستان حمله کردند و درگیری تاکنون در این ولسوالی ادامه دارد.

هنوز رقم دقیق تلفات جنگ در این دو ولسوالی روشن نیست اما منابع محلی به اطلاعات روز کشته شدن ده‌ها غیرنظامی را در جاغوری تایید کرده‌اند.