با ابن خندون

حتما اطلاع دارید که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ما نمی‌توانند در مبارزات انتخاباتی خود بیش از ده میلیون افغانی مصرف کنند. این قانون فوق‌العاده است. من از میان قانون‌های مملکتی یکی همین قانون را خیلی دوست دارم و یکی آن قانون مربوط به خشونت خانواد‌گی را که می‌گوید: «هیچ مردی حق ندارد در ماه شوال المکرم سر خانم خود را کل نماید». به هر حال، یکی از نامزدهای انتخابات امسال در مورد همین مسئله‌ی ده میلیون، نامه‌ای به کمیسیون مستقل انتخابات نوشته است که اگر شما این پاراگراف را از همین طرفی که من نشسته‌ام بخوانید، متن آن نامه در زیر می‌آید:
«مقام محترم ریاست کمیسیون مستقل برگزاری انتخابات السلام علیکم!
ضمن آرزوی موفقیت برای شما و مردم قهرمان افغانستان، این جانب می‌خواستم مشکلی را با شما در میان بگذارم که در این روزها عاید حال این‌جانب گردیده و امید می‌کنم که شما در قسمت حل کردن آن با من کمال مساعدت را بنمایید. من تا لحظه‌ی هذا نزدیک به 10 میلیون افغانی را در این انتخابات فدای سر ملت سربلند خود نموده‌ام و هیچ‌ علاقه ندارم که خدای نخواسته با مصرف مبالغ بیش‌تر از چوکات قانون خارج گردم. از طرف دیگر، در این روزها از سرتاسر کشور به ما خبر می‌رسد که هزاران نفر از اصناف مختلف مردم (‌مردم عادی، کارگر، کسبه‌کار، تاجر، دهقان، معلم و غیره) بدون مشورت و اجازه‌ی ما خانه‌ها و دکان‌ها و مغازه‌ها و کارگاه‌های خود را به صورت داوطلبانه به ستادهای تبلیغاتی برای تیم ما تبدیل کرده‌اند و نان زن و اولاد خود را برای پیروزی ما صدقه می‌دهند. همین امروز اطلاع یافتیم که یکی از تجار ملی در یک هفته‌ی اخیر 50 میلیون افغانی از سرمایه‌ی شخصی خود را برای تبلیغات به‌نفع ما مصرف کرده است. من شخصا به او نامه نوشتم و نفرت عمیق خود را نسبت به این کار او ابراز داشتم، اما او مرا تهدید کرده که در طی بیست و چهار ساعت آینده 70 میلیون دیگر را نیز به‌نفع کمپاین من مصرف خواهد کرد. همین طور، یکی از متنفذین قومی که روزگارش خیلی خوب است، اما با من هیچ‌ میانه‌ی خوب ندارد، به ما اطلاع داده که هزاران «بیل‌بورد» تبلیغاتی به‌نفع ما ساخته و تهدید کرده که اگر من به ولایت‌شان سفر نکنم، آن بیل‌بوردها را در سراسر ولایت خود پخش خواهد کرد. این در حالی است که سفر به آن ولایت برای من فعلا مقدور نمی‌باشد.
من و اعضای ستاد انتخاباتی‌ام هر‌چه فکر می‌کنیم که چگونه با این حرکت‌های خود‌جوش مردم که به حمایت از تیم ما صورت می‌گیرند، مقابله کنیم، عقل‌مان به جایی نمی‌رسد. به همین خاطر، ما از مقامات محترم کمیسیون مستقل انتخابات مصرانه تقاضا داریم که این افراد را نصیحت کنند تا از این کار‌– که البته هیچ‌منافاتی با قانون ندارد- دست بردارند. ما نمی‌خواهیم انتخابات را با پول‌های خودجوش ببریم. ما به خاطر تعهدی که به شفافیت داریم، موضوع را به شما اطلاع دادیم. به امید پیروزی ملت قهرمان ما.
با احترام
‌ستاد انتخاباتی تیم پراید اند پریجودیس».